מייסד גאיה נדל"ן נכנס לשוק הנדל"ן בספרד

אמיר ירושלמי חתם הסכם שותפות עם חברת נדל"ן מקומית, שאחד מבעליה הוא נשיא הקהילה היהודית במדריד ■ הפרויקט הראשון: רשת מלונות בוטיק לצעירים (הוסטלים) בהשקעה של 100 מיליון יורו

אמיר ירושלמי / צילום: ענבל מרמרי
אמיר ירושלמי / צילום: ענבל מרמרי

יזם הנדל"ן אמיר ירושלמי, ממייסדי חברת הנדל"ן האמריקאית גאיה נדל"ן, נכנס לשוק הנדל"ן בספרד. בחודשים האחרונים חתם ירושלמי הסכם שותפות עם חברת הנדל"ן מקומית בספרד בשם Excem Real Estate, בבעלותם של היזמים דיויד הטצואל ואנדרס סנצז, המנהלת נכסי נדל"ן בשווי כולל של מאות מיליוני יורו. הטצואל מכהן גם כנשיא הקהילה היהודית במדריד משנת 2011.

במסגרת הסכם השותפות בין ירושלמי לחברת Excem הושלמו שתי עסקאות נדל"ן בספרד ונחתמו שתיים נוספות, במטרה להפוך לרשת הוסטלים מהגדולות בספרד. העסקאות נעשו בנפרד מחברת גאיה נדל"ן הפועלת כאמור בארה"ב.

שתי העסקאות הראשונות אשר הושלמו, מסתכמות בעלות כוללת של 34 מיליון יורו (מתוכם כ- 14 מיליון יורו הון עצמי). שתי עסקאות נוספות שנחתמו לאחרונה בעלות של 12.3 מיליון יורו (כ- 5.2 מיליון הון עצמי).

הסנונית הראשונה בשותפות, נעשתה כחלק מקרן ריט, דרכה גויס ההון הראשוני. עד כה, גויסו כ20 מיליון יורו בעיקר ממשקיעים ספרדים, כאשר המטרה היא לגייס כ-100 מיליון יורו אשר יאפשרו לקנות נכסים בשווי של כ-300.