מפלה לבואינג: לא יוטל היטל של 300% על יבוא מטוסי בומברדיה

בואינג טענה כי היצרנית הקנדית מוכרת את מטוסיה בתוך ארה"ב במחירים נמוכים בצורה בלתי הוגנת, ודרשה להטיל עליה היטלים בהיקף 300%

מטוס של בואינג בטיפול / צילום:א.ס.א.פ קרייטיב / Shutterstock
מטוס של בואינג בטיפול / צילום:א.ס.א.פ קרייטיב / Shutterstock

נציבות הסחר הבינלאומי של ארה"ב דחתה אתמול (ו') המלצה של מחלקת המסחר בארה"ב להטיל היטלים על מטוסי סילון קנדיים מיובאים, ובכך הביאה לסיומו של סכסוך מסחרי שהזין את המתיחות בין שתי חברות שהן בדרך כלל בעלות ברית.

את הדרישה העלתה בואינג, שהאשימה את יצרנית מטוסי הסילון הקנדית בומברדיה בכך שסיבסדה את מוצריה ומכרה אותם במחיר נמוך בלתי הוגן בתוך ארה"ב, תוך הפרה של חוקי הסחר האמריקאיים. הנציבות לא הסבירה את השיקולים מאחורי החלטתה.  

המחלוקת - אחת מכמה סכסוכי סחר שעלו בין המדינות, בנושאי עץ, עיתונות מודפסת וסחורות נוספות - התלקחה על רקע תוכניתו של ממשל טראמפ לחולל שינויים דרסטים בהסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה, בן 24 השנים. נראה שהחלטת נציבות הסחר עשויה לפוגג את המתח.

מחלקת המסחר החליטה להטיל היטלים בהיקף 300 אחוז על מטוסי בומברדיה החדשים מסוג CSeries. אולם נציבות הסחר, מעין גוף שיפוטי המורכב ממומחי סחר, לא הסכימה לכך.

בומברדיה תיארה את ההחלטה כ"ניצחון לחדשנות, לתחרות ולשלטון החוק". היא הוסיפה כי היא מצפה לספק את מטוס ה-CSeries לשוק האמריקאי.

בואינג הודיעה כי היא מאוכזבת וממשיכה להתנסות ב"השפעותיה של אותה התנהלות עסקית בלתי הוגנת בשוק מדי יום ביומו".