בניגוד לפרסומים - נתניהו לא זומן לחקירה בפרשת הצוללות

היועמ"ש מנדלבליט בעקבות הפרסום הבוקר ב"ידיעות אחרונות": "הידיעה כוזבת לחלוטין; מציע להיזהר מפרסומים חלקיים ומגמתיים" ■ למרות ההכחשה - לפי מידע שבידי "גלובס", בפרקליטות בוחנים בימים אלה את האפשרות לזמן את נתניהו לחקירה בתיק 3000

נתניהו בביקור בצוללת אח"י תנין / צילום: מארק ניימן, לע"מ
נתניהו בביקור בצוללת אח"י תנין / צילום: מארק ניימן, לע"מ

בניגוד לפרסומים - ראש הממשלה בנימין נתניהו לא זומן לחקירה בפרשת הצוללות. בעקבות הפרסום הבוקר (ג') בעיתון " ידיעות אחרונות", מבהיר היום היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כי "אין שחר לטענה כאילו חוקרי המשטרה העבירו ליועץ המשפטי לממשלה בקשה לגבות את עדותו של ראש הממשלה בפרשה 3000 (הצוללות וכלי השיט)".

לדברי היועמ"ש, הוא גם לא נתן אישור לכך. "הרינו להבהיר בזאת כי בקשה כזו לא הועברה עד כה ליועץ המשפטי לממשלה מטעם המשטרה, וגם לא לפרקליט המדינה או לפרקליטות המלווה", מסר מנדלבליט. 

לדבריו, "בהקשר זה, הידיעה שפורסמה כוזבת לחלוטין. לגבי יתר הפרטים שהתפרסמו - אנו מציעים להיזהר מפרסומים כאלה ואחרים על מהלך החקירה, שמטבע הדברים הם חלקיים, לעתים גם מגמתיים ולא בהכרח משקפים את המציאות".

מנדלבליט מוסיף כי "נוכח העובדה שהחקירה מתנהלת, ועל-מנת שלא לפגוע בה, לא נוכל לפרט מעבר לכך לעת הזו. כך באשר לחומרי חקירה למיניהם, וכך באשר לדברים המיוחסים ל'מקורבים' או 'גורמים בסביבתו' של בעל תפקיד כזה או אחר, וכיוצא באלה, היוצרים בציבור רושם שגוי כאילו מדובר במידע המתפרסם מטעם או על דעת הגורמים הנוגעים בדבר, בשעה שאין זה מצב הדברים". 

למרות ההכחשה, לפי מידע שבידי "גלובס", בפרקליטות כבר בוחנים בימים אלה את האפשרות לזמן את נתניהו לחקירה בתיק הצוללות, וההערכות הן שבסופו של דבר זה יקרה.