דורי סגל מפנה את הכיסא לכצמן, אבל ימשיך להחזיק באופציות

מחר ייכנס חיים כצמן במקום סגל לתפקיד מנכ"ל גזית גלוב ■ האופציות, בשווי כלכלי של כ-10 מיליון שקל, נמצאות עדיין הרחק מחוץ לכסף

דורי סגל   / צילום: איל יצהר
דורי סגל / צילום: איל יצהר

דורי סגל יפנה מחר (ד') את כיסא מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  לטובת בעל השליטה, חיים כצמן, שכיהן עד כה בתפקיד היו"ר. סגל עצמו ימשיך לכהן כדירקטור בגזית גלוב וכן כיו"ר החברה הבת פירסט קפיטל רילטי (FCR), שמרכזת את פעילות הקבוצה בקנדה.

מבדיקת "גלובס" עולה כי למרות שסגל יסיים כאמור את תפקידו, הוא ימשיך להחזיק עד ינואר 2022 ב-2.97 מיליון אופציות (1.5% מהחברה) שקיבל בעת מינויו. מדובר באופציות שהונפקו לסגל בעת כניסתו לתפקיד בינואר 2017 בפרמיה של כ-16% על מחיר המניה בבורסה, כלומר היו אז ונותרו גם עתה הרחק מחוץ לכסף. עם זאת, שווין ההוגן הוערך אז ב-9.9 מיליון שקל.

תנאי ההעסקה של סגל, שאושרו אשתקד באסיפת בעלי המניות של גזית גלוב, קבעו כי הוא ימונה לתקופה של שלוש שנים, בה יזכה לשכר ותנאים סוציאליים נלווים בעלות חודשית של 166.7 אלף שקל, המשקפים עלות שנתית של 2 מיליון שקל. עוד נקבע כי סגל לא יהיה זכאי למענק שנתי, אולם יונפקו לו כאמור 2.97 מיליון אופציות למשך חמש שנים, לאורך תקופת כהונתו (בסיומה של כל שנת עבודה יבשילו שליש מהאופציות).

מחיר מימוש האופציות נקבע אז על 42 שקל ואף הוצמד למדד המחירים לצרכן, כאשר במועד כניסתו של סגל לתפקיד נסחרה מניית גזית גלוב במחיר של 36.3 שקל בלבד. מאז, הספיקה החברה לחלק דיבידנדים בהיקף של 1.4 שקל למניה, כך שמחיר המימוש ירד לכ-40.4 שקל (לפני בדיקת השפעת המדד) ונותר גבוה בכ-15% ממחיר המניה בבורסה.

עוד קבעה גזית גלוב בעת ההקצאה, כי מימוש האופציות מותנה ביעד מחיר ממוצע של מניית החברה, הגבוה ממחיר המימוש, וכי לצורך המימוש נדרש כי במהלך תקופה של 12 החודשים שקדמו למועד המימוש תיסחר המניה במחיר ממוצע של לפחות 45 שקל למשך 90 ימים רצופים.

חלק נוסף מתנאי האופציות מתייחס גם למקרה של סיום מוקדם של העסקת המנכ"ל, כפי שאכן קרה כעת. תנאי זה קובע כי האופציות יהיו ניתנות למימוש במשך חמש שנים, גם במקרה של סיום העסקה. עם זאת, לתנאי זה נקבע חריג, לפיו במקרה של סיום העסקה בנסיבות המאפשרות לחברה שלא לשלם לסגל פיצויי פיטורין, יבשילו האופציות מיידית ויהיו ניתנות למימוש למשך 90 יום בלבד, כשלאחר מכן הן יפקעו.

מבדיקת "גלובס" עולה כי חריג זה לא הופעל במקרה הנוכחי ולכן האופציות שבידי סגל יישארו כאמור בידיו עד ינואר 2022.