מחיר למשתכן: 1195 יח"ד מוזלות ייבנו בנתיבות וברחובות

לצד הדירות המוזלות כוללים המכרזים גם 892 דירות למכירה בשוק החופשי ■ מעניין לציין כי במכרז בנתיבות קיים פער משמעותי במחיר המקסימום שהציבה המדינה בין המגרשים, והסיבות לכך נעוצות בין היתר בדרישה לחניון תת-קרקעי שמייקר הבנייה לזוכה

נתיבות. כספים והקלות לא הפכו אותה לעיר מובילה / צילום: איל יצהר
נתיבות. כספים והקלות לא הפכו אותה לעיר מובילה / צילום: איל יצהר

שיווק מוצלח של שבעה מגרשים במסגרת מחיר למשתכן בנתיבות וברחובות. מדובר במכרזים שנסגרו לפני מספר ימים הכוללים 1,195 דירות מוזלות ועוד 892 דירות למכירה בשוק החופשי. נציין כי רוב המכרזים שנסגרו מתייחסים למגרשים בנתיבות וברחובות מדובר במגרש אחד ל-38 דירות מוזלות ועוד 4 דירות למכירה בשוק החופשי.

בנתיבות שווקו שישה מגרשים שונים בשני מכרזים. מכרז אחד כלל חמישה מגרשים לבניית 806 דירות מוזלות ועוד 537 דירות למכירה בשוק החופשי. במגרשים אלו, הממוקמים בשכונת נווה שרון בצפון העיר, זכו החברות גלעד מאי, רמי צרפתי, מגידו י.ק. , אסום וי.ח. דמרי.

על פי ממוצע ההצעות במכרז, מחיר דירת 94 מ"ר לזכאים יעמוד על החל מכ-538.7 אלף שקל, מחיר דירה מוזלת בת 109 מ"ר יעמוד על החל מכ-634.4 אלף שקל ומחיר דירה מוזלת בת 119 מ"ר יעמוד על החל מכ-698.1 אלף שקל. מחיר זה כולל מענק בגובה 60 אלף שקל שיקבלו הזכאים בעיר במסגרת התכנית, את מרכיב המע"מ וגם את שטחי המחסן המרפסת והחניה. עוד חשוב להדגיש כי מחירים אלו הם ממוצע של כלל ההצעות עוד טרם תכנון מפורט של החברות כך שלמעשה מדובר באומדן בלבד.

עוד נדגיש כי במקרה של המכרז האמור יש שינוי מהותי בין המגרשים השונים שיוביל גם לשוני במחירים בסופו של יום. שינוי זה גם הוביל לשינוי מהותי במחיר המקסימלי למ"ר בו נקבה המדינה במכרז, בין היתר בשל העובדה שמגרש אחד מחוייב בבניית היקף גדול של חניון תת-קרקעי ודירות קטנות. מדובר במגרש בו זכתה חברת י.ח. דמרי בו מחיר המקסימום עמד על 6400 שקל למ"ר, לעומת מגרשים אחרים באותו המכרז בו המחיר למ"ר היה נמוך יותר למרות שמספר הדירות זהה.

הסיבה לשוני במחיר המקסימלי נובע מכך שבמגרש בו זכתה חברת י.ח. דמרי מחייבת התב"ע מקדם חניה גבוה יותר של 1.5 מקומות חניה לדירה, 25% דירות קטנות וגם התחייבות לבניית חניון תת-קרקעי לכ-70% ממקומות החנייה. מדובר בהוצאה משמעותית ליזם מה שהוביל לעדכון מחיר המקסימום במכרז כלפי מעלה. במקביל, גם מועד מסירת הקרקע של מגרש זה רחוק יותר מהמגרשים האחרים ועומד על 22 חודשים לעומת 14 חודשים במגרשים האחרים. עוד נוסיף כי גם ההצעה של החברה עמדה על מחיר המקסימום במדויק ללא הנחה לעומת המתחמים האחרים בהם ההצעות היו נמוכות יותר ממחיר המקסימום.

מכרז נוסף שנסגר בנתיבות התייחס לשכונה במערב העיר הממוקמת ממזרח לנחל בוהו, ממערב לכביש הטבעת העירוני ומדרום לתחנת הרכבת. מכרז זה כלל מגרש אחד בן 702 יחידות דיור, מחציתן מוזלות לזכאי מחיר למשתכן ומחציתן למכירה בשוק החופשי. במכרז זה זכתה חברת ארזי הנגב ייזום ובניה. על פי ההצעה הזוכה, מחיר דירת 93 מ"ר לזכאים יעמוד על החל מכ-525.9 אלף שקל, מחיר דירת 108 מ"ר לזכאים יעמוד על החל מכ-620.7 אלף שקל ומחיר דירת 118 מ"ר לזכאים יעמוד על החל מכ-683.8 אלף שקל.

מחיר זה כולל מענק בגובה 60 אלף שקל שיקבלו הזכאים בעיר במסגרת התכנית, את מרכיב המע"מ וגם את שטחי המחסן המרפסת והחניה. עוד חשוב להדגיש כי מחירים אלו הם טרם תכנון מפורט של החברה במתחם כך שלמעשה מדובר באומדן בלבד.

כאמור, מכרז נוסף שנסגר בהצלחה הוא מכרז מחיר למשתכן בעיר רחובות. מדובר במכרז הממוקם בשכונת וייסגל בדרום מערב העיר בו זכתה חברת רונידן חברה לבניין. המכרז מאפשר בניית 42 יחידות דיור, 38 מהן דירות מוזלות והשאר דירות למכירה בשוק החופשי. על פי ההצעה הזוכה במכרז, מחיר דירת 97 מ"ר לזכאים יעמוד על החל מכ-948.7 אלף שקל, מחיר דירת 112 מ"ר לזכאים יעמוד על החל מכ-1.095 מיליון שקל ומחיר דירת 132 מ"ר לזכאים יעמוד על החל מכ-1.29 מיליון שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ וגם את שטחי המחסן המרפסת והחניה. גם כאן חשוב להדגיש כי מחירים אלו הם ממוצע של כלל ההצעות עוד טרם תכנון מפורט של החברות כך שלמעשה מדובר באומדן בלבד.