מהדתה לשמדתה

כך הפקיע בנט את משרד החינוך לצורך מיסיונריות

נפתלי בנט / צלם: אלכס קולומויסקי
נפתלי בנט / צלם: אלכס קולומויסקי

המשרד שבראשו עומד נפתלי בנט הוא כבר לא רק לענייני חינוך - השר הדתי הפקיע אותו לצורך מיסיונריות שנועדה להעביר ילדים ונערים על אמונתם החילונית.

זה אפילו לא נעשה בזהירות או בעדינות, אלא בצורה גסה וחצופה. למשל: שיעור מדעים לתלמידי כיתה א', שעוסק באור, כולל סרטון על הדלקת נרות, תוך הבהרה שזהו תפקידה של האישה. את החומר הזה מפיצה עמותה בשם "סנונית", המציגה, באמצעות משרד החינוך, פעולות מדעיות הכוללות תכנים דתיים.

עושים צחוק

זה כמו שנכניס לחומר הלימוד סרטונים פורנוגרפיים ונאמר כי "אנחנו שמחים להציג זוויות חדשות לחגים".

מה ההבדל? בנט לא נותן לעצמו דין וחשבון שיום יבוא ושר החינוך יהיה חילוני וישתמש בדוגמה של בנט כדי להכניס את הילדים לעולם החילוני בניגוד לרצונם, כפי שבנט דוחף אותם אל עולמה של תורה.

שליין לבדו לא מספיק

מסתבר שהחדירה החצופה והמזיקה של בנט אל נפשות תלמידים חילונים הולכת וגוברת. מי שמרבה לעסוק בכך הוא ליאור שליין בתוכניתו "גב האומה". כשרואים בתוכנית את הדוגמאות המתרבות למעשים המיסיונריים של בנט, עוברת צמרמורת בגב האומה ואזרחיה. חשוב שגם אמצעי תקשורת נוספים יעסקו בכך. אסור להרפות, כפי שבנט ואנשיו אינם מרפים, ואף מגבירים.

יהודי זה לא בהכרח דתי

החוק אוסר על פעולה מיסיונרית, אבל רק כזאת שנועדה להעביר אדם על דתו. לכן הוא לא חל על המיסיונריות היהודית שאין בה כוונה לגרום לשינוי דת. הגישה הזאת זקוקה מאוד לרביזיה. גם האדם החילוני הוא מאמין - שאין אלוהים. באים בנט ואנשיו ומנסים לשכנע את ילדי החילונים שכיהודים הם חייבים להאמין. שזה, תסלחו לי, בולשיט.

להיות יהודי זה לא בהכרח להיות דתי. מוטב לחנך את ילדינו שלהיות אדם ישר זו היהדות במיטבה, בלי קשר לאלוהים. היא בוודאי טובה מהיהדות של המתפללים ביום וגונבים בלילה, ולהיפך.

"זוויות שונות של היהדות"

בנט וחבריו, כמו מיסיונרים בכלל, מנסים לאחז עיניים. כמו במקרה זה שבו משרד החינוך אומר שמדובר בלימוד "זוויות שונות של היהדות". כלומר, בעצם: זוויות שונות של הדתיות. כי זו מטרתו העיקרית של בנט וחבריו: לגרום לילדים להאמין שאם אינך דתי, אם אתה לא מאמין באלוהים, אתה יהודי פחות טוב ממי שכן מאמין.

אסור להיות אדישים. המיסיונר בנט נותן עדיפות לפעילותו המיסיונרית, ואם לא נחסום אותה, כל ילד חילוני נמצא בסיכון. חייבת לקום ועדה בלתי תלויה שתבחן את ספרי הלימוד ותבער מתוכם את תכני ההדתה. רק אז היא תהיה שמדתה.