בזק: לפרק את יורוקום די.בי.אס בגלל חוסר יכולתה להחזיר חוב

חברת בזק עתרה לבית המשפט לפירוק חברת-הבת יש יורוקום ■ החוב של יורוקום די.בי.אס לחברת בזק מגיע ל-110 מיליון שקל

חברת בזק הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לפירוק של חברת יורוקום די.בי.אס, חברה-בת של יורוקום תקשורת שהוקמה במטרה לשמש כלי קיבול לכספים המועברים מבזק ליורוקום במסגרת עסקת בזק-yes.

מבקשת הפירוק עולה כי בזק תובעת מיורוקום 105 מיליון שקל עבור החזר על תשלום מותנה ששולם ליורוקום כמקדמה על ביצועי תזרים המזומנים של yes. כמו כן, לטענת בזק, ליורוקום די.בי.אס אין אפשרות לשלם את ההחזר לבזק, כיוון שקופתה ריקה.

"יצוין כי המועד הפורמלי לעריכת ההתחשבנות הסופית על-פי ההסכם הוא לאחר מועד חתימת הדוחות הכספיים של 2017, אולם הנתונים הנדרשים לצורך ההתחשבנות מצויים כבר כיום בידי הצדדים ואינם שנויים במחלוקת", נכתב במסמך שהגישה בזק. "בנוסף, יורוקום די.בי.אס הודתה כמה פעמים כי אין באפשרותה לפרוע את החוב, לאחר שהעבירה את כספי המקדמה ששולמו לה בחברה אחרת מקבוצת יורוקום".

בזק פנתה ליורוקום בעניין זה כבר בחודש אוגוסט האחרון והתריעה בפניה כי עליה להיערך להשבת המקדמה. יורוקום לא השיבה, וייתכן כי היעדר התשובה עצמו הוא למעשה הודאה שאין ביכולתה לפרוע את החוב.

מיורוקום נמסר: "יורוקום די.בי.אס אינה חבר- בת של יורוקום תקשורת אלא מצויה בענף ייעודי נפרד. אותו ענף אחזקה, שהחזיק ב-yes בעבר, למעשה הזרים מטעם יורוקום למעלה מ- 1.5 מיליארד שקל כהשקעה ב-yes, השקעה שהושבה באופן חלקי בלבד במסגרת עסקת yes".