הכסף שמתחת לבלטות: רווח נקי של 15 מיליון שקל לחזי בנק

חמת השלימה את רכישת השליטה בחברת עיצוב הבית תמורת 75 מיליון שקל ■ מייסד החברה הנרכשת קיבל כ-50 מיליון שקל עבור מניותיו והמחאת הלוואת בעלים, ובידיו אופציה למכירת יתרת החזקותיו בחזי בנק

חזי בנק / צילום: איל יצהר
חזי בנק / צילום: איל יצהר

חברת חמת  דיווחה אמש על השלמת רכישת השליטה בחברת חזי בנק, הפועלת בתחום יבוא ושיווק של מוצרי קרמיקה ועיצוב הבית בישראל ומתמחה בפרויקטי יוקרה. במסגרת העסקה, רכשה חמת, העוסקת בייצור, יבוא, שיווק ומכירה של מוצרים לחדרי אמבטיה, חדרי שירותים ומטבחים, 80% ממניות חזי בנק בהשקעה כוללת של כ-75 מיליון שקל - שבוצעה על בסיס שווי חברה של 96 מיליון שקל לחזי בנק בניכוי התאמות הון חוזר.

מתוך סכום התמורה שולמו 30 מיליון שקל לבעלי חזי בנק - יחזקאל (חזי) בנק ואשתו מרגלית. בנוסף, שולמו לבני הזוג המוכרים 19.5 מיליון שקל עבור המחאת זכויותיהם בהלוואה שהעמידו לחברה הנרכשת. יתרת סכום ההשקעה (25.2 מיליון שקל) הועמדה על-ידי חמת לחברה הנרכשת כהלוואת בעלים. גם המוכרים, בני הזוג בנק, העמידו במועד השלמת העסקה הלוואות בעלים של 11.2 מיליון שקל לחזי בנק.

הסכם במב"י בין חמת וחזי בנק

במסגרת העסקה חתמו חמת וחזי בנק על הסכם במב"י, במסגרתו קיבלה חמת אופציית רכש (Call) לקניית יתרת מניות חזי בנק, ולבנק ניתנה אופציית מכר (Put), שתיהן למשך 60 יום, למימוש החל משנה לאחר השלמת העסקה, ולאחר מכן אחת לשנה לאחר פרסום הדוחות הכספיים של השנה העוקבת. עוד סוכם בין הצדדים, כי חזי בנק ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה. חמת, אותה מוביל המנכ"ל רועי רגרמן, מימנה את העסקה באמצעות ניצול חלק ממסגרות האשראי שלה בבנקים בארץ.

בדיווח היום נחשפות לראשונה תוצאותיה של החברה הנרכשת. את שנת 2016 סיימה חזי בנק עם הכנסות של כ-141 מיליון שקל, גידול של 1.4% לעומת 2015, ועם רווח נקי של 11.8 מיליון שקל, עלייה של 25%. הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) המתואם צמח בשנת 2016 ב-15.4% לרמה של 19.4 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 רשמה חזי בנק הכנסות של 110.6 מיליון שקל ורווח נקי יוצא דופן של 14.8 מיליון שקל. ככל הידוע, נהנתה החברה בתקופה זו מסיום של מספר פרויקטים בתחום מגורי יוקרה בעלי רווחיות גבוהה וגם מהיחלשות של המתחרה המקומית, נגב קרמיקה, שנקלעה לקשיים - מה שהביא למעבר של לקוחות בין החברות.

ירידה ברווח לחמת ב-2017

חזי בנק הוקמה ב-1967 על-ידי בני הזוג בנק, העומדים בראשה גם כיום. משרדי החברה, המעסיקה כ-130 עובדים, ממוקמים בפתח תקוה. באתר החברה מציינת חזי בנק כי לאורך שנות פעילותה הובילה שורה של פרויקטים יוקרתיים בישראל ובעולם, ובהם פרויקטים בסוויטות ובחדרי היוקרה של מלון הילטון בתל אביב, במגדלי YOO, מגדל רמז ומגדל רוטשילד אחד בתל אביב.

רכישתה של חזי בנק תקפיץ את היקף הפעילות של חמת, שהכנסותיה ב-2016 הסתכמו ב-306 מיליון שקל. חמת, הנמצאת בשליטת היו"ר יואב גולן (שמחזיק ב-61% מההון), סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2017 עם עלייה של 3% בהכנסותיה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, לכ-240 מיליון שקל, אולם רשמה ירידה של 11.5% ברווח הנקי שעמד על 25.3 מיליון שקל. בשנה האחרונה רשמה מניית החברה ירידה של 25% ושווי החברה בבורסה הצטמק לכ-405 מיליון שקל.

רועי רגרמן, מנכ"ל חמת, ציין היום כי "חזי בנק מהווה את חוד החנית בתחום עיצוב הבית במדינת ישראל ותחזק את מערכת היחסים של הקבוצה עם הלקוח הסופי וקהילות האדריכלים והמעצבים, שהינם נדבך משמעותי בהעמקת הגישה של חמת לקהל לקוחותיה הפוטנציאלי. במקביל, אנו ממשיכים בפיתוח פעילות ההפצה בארה"ב ובהקמת המפעל בטורקיה, וסבורים כי מכלול צעדים אסטרטגיים אלה יבטיח את המשך צמיחתה של קבוצת חמת בישראל ובחו"ל במהלך השנים הבאות". חזי בנק. ימשיך לשמש כמנכ"ל לאחר הרכישה