בלקרוק של לארי פינק הפכה לבעלת עניין בסולאראדג'

סולאראדג' מפתחת ומייצרת מערכות לייעול הפקת חשמל מאנרגיה סולארית ■ לפי הדיווח, ההחזקה במניות סולאראדג' ע"י בלקרוק מעודכנת לסוף 2017, אך לא ידוע האם בלקרוק כבר החזיקה קודם לכן במניות החברה ורק הפכה כעת לבעלת עניין - או שרכשה את כל ההחזקה בתקופה האחרונה

לארי פינק / צילום: דניס בליבוס, רויטרס
לארי פינק / צילום: דניס בליבוס, רויטרס

חברת ההשקעות האמריקאית BlackRock הפכה לבעלת עניין בחברת סולאראדג' הישראלית, ומחזיקה ב-7.3% מהון המניות שלה - כך עולה מדיווח שהועבר ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, בסוף השבוע. שווי ההחזקה של בלקרוק בסולאראדג'  עומד כיום על כ-109 מיליון דולר.

סולאראדג', שהוקמה ומנוהלת על-ידי גיא סלע, מפתחת ומייצרת מערכות לייעול הפקת חשמל מאנרגיה סולארית. לפי הדיווח, ההחזקה במניות סולאראדג' על-ידי בלקרוק מעודכנת לסוף 2017, אך לא ידוע האם בלקרוק כבר החזיקה קודם לכן במניות החברה ורק הפכה כעת לבעלת עניין, או שרכשה את כל ההחזקה בתקופה האחרונה.

בשנת 2017, מחיר מניית סולאראדג' זינק פי שלושה, אחרי שנה חלשה ב-2016 שבה המניה הציגה תשואה שלילית של 56%. שווי השוק הנוכחי של סולאראדג' בנאסד"ק הוא כ-1.5 מיליארד דולר. החברה הונפקה לראשונה לפני קרוב לשלוש שנים, לפי שווי של 685 מיליון דולר "אחרי הכסף".

בעלי מניות אחרים בסולאראדג' הם Odey Asset Management עם 8% מהמניות, Opus Capital Venture עם 6% ו-Senvest עם 6.4%. קרנות פידליטי (FMR) שהחזיקו במארס 2017 ב-7.3% ממניות סולאראדג', ניצלו את העליות במניה ומימשו חלק נכבד מההחזקה, כך שבחודש אוגוסט הם נותרו עם החזקה של 1.6% בחברה.

סולאראדג' תפרסם את הדוחות הכספיים ל-2017 ב-14 בפברואר, ואנליסטים המסקרים את החברה מצפים שהיא תציג הכנסות שנתיות של 598 מיליון דולר, צמיחה של כ-22% לעומת השנה הקודמת.