"בסופו של דבר כולנו נשלם את מחיר חניקתו של המגזר העסקי"

כך טען הבוקר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בכנס חירום על הרגולציה שחונקת את המגזר העסקי ■ תוצאות ניתוח שעשה האיגוד מעלות כי המגזר העסקי משקיע כ-55 אלף שעות משרה בשנה - כדי להתמודד עם ההכבדות הרגולטוריות במשק

אוריאל לין / צילום: איל יצהר
אוריאל לין / צילום: איל יצהר

מאות אנשי עסקים משתתפים הבוקר (ב') בכנס חירום של איגוד לשכות המסחר בסינמטק בתל-אביב מחאה על "הרגולציה שחונקת את המגזר העסקי".

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, טען כי החלטת ממשלה מחודש אוקטובר 2014 להפחית בתוך 5 שנים 25% מהרגולציות על המשק, לא מבוצעת וכי נטל הרגולציה ממשיך להעיק על המגזר העסקי: "כבר עתה, נטל הרגולטורי היה צריך לרדת בכ-15% וזה לא קרה. החלטת הממשלה לא מיושמת ותנופת הרגולציה ממשיכה, אם מכח של תקנות ואם מכח החוק. בסופו של דבר כולנו נשלם את מחיר חניקתו של המגזר העסקי", אמר.

לפי נתונים שהציג הבוקר איגוד לשכות המסחר, במהלך שלוש השנים האחרונות עברו בכנסת 90 יוזמות חקיקה ממשלתיות, פרטיות, תקנות, צווים והוראות מנכ"ל - שפוגעות במגזר העסקי.

תוצאות ניתוח שעשה האיגוד לקראת כנס החירום מעלות כי המגזר העסקי משקיע כ-55 אלף שעות משרה בשנה - כדי להתמודד עם ההכבדות הרגולטוריות במשק: "מאז התקבלה החלטת הממשלה על צמצום הרגולציה במשק, היא רק התעצמה", טען לין: "אנחנו לא נגד רגולציה מושכלת ונכונה, אנחנו נגד עודף הרגולציה שגורמת לעלייה ביוקר המחיה".

בשנים האחרונות מוביל משרד ראש הממשלה מהלכים להפחתת הנטל הרגולטורי על המגזר העסקי ועל התעשיינים, וראש הממשלה, בנימין נתניהו אף התבטא מספר פעמים בעבר אודות הצורך להסיר רגולציות שמקשות על המשק. שם טוענים כי בשנים האחרונות הופחתה הרגולציה בזכות שורה של מהלכים- באופן ששיפר את מעמדה של ישראל במדדי התחרותיות העולמית.

אתמול נמסר ממשרד ראש הממשלה ביחס לטענות איגוד לשכות המסחר כי "הטענה כי הפחתת הרגולציה לא מיושמת מופרכת לחלוטין והנתונים מדברים בעד עצמם. בשנתיים האחרונות, מאז הוקמו צוותים להפחתת רגולציה במשרדי הממשלה מקומה של ישראל במדד נטל הרגולציה בדירוג התחרותיות העולמי עלה מהמקום ה 98 למקום ה 41 ונחסכו מיליארדי שקלים למשק. משרד ראש הממשלה הציע לאיגוד לשכות המסחר לקיים שיח מקצועי וישיר בעניין, כפי שנעשה עם התאחדות התעשיינים אל לצערנו- האיגוד לא השיב לפנייה זו ובחר להתלות בנתונים שגויים ובסיסמאות".