גילת זכתה בחוזה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים באוסטרליה

הפלטפורמה של החברה נבחרה על-ידי NBN ו-Speedcast לאספקת שירותי לוויין עסקיים במדינה

חוזה משמעותי לגילת   באוסטרליה: החברה דיווחה היום (ב') כי הפלטפורמה הלוויינית שלה נבחרה על-ידי החברות NBN ו-Speedcast לצורך אספקת שירותי לוויין עסקיים ברחבי אוסטרליה. היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני דולרים שייפרסו על-פני מספר שנים. גילת מייצרת ציוד תקשורת, ומתמקדת בטכנולוגיות לווייניות.

NBN היא חברה ממשלתית אוסטרלית שנועדה לייצר גישה לפס רחב גם באזורים המרוחקים במדינה, בעזרת שני לוויינים שלה. החברה פרסמה שני מכרזים, אחד לשוק הצרכני, שבו זכתה ViaSat, והשני לשוק האנטרפרייז (עסקי) שבו זכתה Speedcast, וגילת חברה אליה כספקית הציוד הקרקעי.

לדברי יונה עובדיה, מנכ"ל גילת, "מעבר למספרים עצמם, חשוב להדגיש שהעסקה חשובה לנו כי היא נמצאת בצומת של כמה דגשים שלנו: המשך פיתוח וחיזוק הביזנס המסורתי של גילת, והליכה למקומות שהם high-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת גבוהה ממנוי, ש'ח'ו'), שבהם מכירים ומוכנים לשלם עבור טכנולוגיה עדיפה, ושם יודעים לשלם בזמן כמו שצריך. העסקה הזאת היא בדיוק בשני הווקטורים האלה, והיא תעזור לנו לגדול ולשפר רווחיות רבעון אחרי רבעון".

רמות הרווחיות בעסקה הזו גבוהות יותר מעסקאות אחרות של גילת?

"זו עסקה רווחית, ובטריטוריה של העולם שבה אנחנו יותר אופטימיים בנוגע לרווחיות, בניגוד למצב המאתגר יותר באמריקה הלטינית ובדרום-מזרח אסיה".

עובדיה מוסיף כי "אנו שמחים וגאים שהטכנולוגיה שלנו נבחרה, וזה משום שהיא מתורגמת להחזר השקעה מהיר יותר".

מיכל אהרונוב, סמנכ"לית המכירות, מציינת שהתוכנית האוסטרלית מיועדת לחבר עסקים ומשרדי ממשלה לפס רחב, וגילת מספקת את הציוד הקרקעי - Hub ו-VSATs (טרמינלים). "הטכנולוגיה שלנו מבוססת ענן ומבוזרת, כך שהיא מאפשרת לנהל כמות גדולה של אלומות בצורה מרוכזת ועם מספר יישומים שונים, כך שבעל הלוויין יוכל להרחיב את השירותים ללקוחות בהמשך", היא אומרת.

"היתרון של הטכנולוגיה שלנו הוא ניצולת גבוהה יותר - שירות ליותר לקוחות באותה קיבולת, או קיבולת גבוהה יותר לכל לקוח. זה מייצר יותר כסף מהלוויין, והיה גורם מהותי בהחלטה ללכת עם גילת".

גילת נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 446 מיליון דולר, אחרי עלייה של 34.5% במחיר המניה בשנה האחרונה. בעלת המניות הגדולה בחברה היא קרן פימי של ישי דוידי, שמחזיקה ב-34.3% ממניות החברה. גילת תפרסם את דוחות 2017 בשבוע הבא, והיא צפויה לסיים את השנה עם הכנסות של 280-290 מיליון דולר ו-EBITDA של 24-26 מיליון דולר.