פורסם מכרז ל-3 מגדלים במתחם יצחק שדה בתל-אביב

המכרז פורסם במסגרת הליך פירוק שיתוף בין הבעלים ב-3 המגרשים השונים ■ עפ"י הערכות, במכרז יתמודדו החברות אקרו נדל"ן ויובלים, המחזיקות ב-60% מהזכויות באחד המגרשים

בנייה / צילום: Bernadett Szabo, Reuters
בנייה / צילום: Bernadett Szabo, Reuters

מכרז לרכישת 3 מגרשים המיועדים להקמת 3 מגדלי תעסוקה ומגורים במתחם יצחק שדה בתל-אביב יצא לדרך, זאת במסגרת הליך פירוק שיתוף בין בעלי הזכויות הרבים במגרש. שווי המגרשים הכולל מוערך ב-300 מיליון שקל.

מדובר ב-3 מגרשים נפרדים, שבכל אחד מהם החל הליך פירוק שיתוף בנפרד, שבסופו של יום אוחדו על-ידי בית המשפט להליך אחד. את המכרז פרסמו כונסי הנכסים, עורכי הדין רונן כהן, דוד בסון ונמרוד ורדי, בהמשך להחלטת שופט בית משפט השלום בהרצליה, יעקב שקד, שנתן אור ירוק לפרסום המכרז.

באחד המגרשים מחזיקות החברות אקרו נדל"ן ויובלים, שרכשו 15% מהזכויות בו והתקשרו בהסכם קומבינציה עם 45% מהבעלים, כך שיחד מחזיקות החברות ב-60% במגרש, שהוא כאמור אחד משלושת המגרשים אליהם מתייחס המכרז. מגרש זה תפוס על-ידי מחזיקים שונים הטוענים לזכויות, ונדרשת הגעה עמם להסכמות על-מנת לפנותם מהמגרש.

ערעור שהגישו החברות כנגד הכוונה להוציא את המכרז למכירת שלושת המגרשים יחד נדחה על-ידי השופט שקד, וכונסי הנכסים פרסמו את המכרז. בית המשפט קיבל את עמדת כונסי הנכסים, לפיה במקום למכור כל מגרש בנפרד, וכדי למקסם את התמורה מהמכירה, תתאפשר מכירה של המגרשים ביחד ולחוד.

מדובר בהחלטה חריגה, שכן בדרך-כלל החלטות בית המשפט למכירת מגרשים בהליכי פירוק שיתוף, מבקשות לקצר את לוחות הזמנים ככל שניתן ולהתנות את המכרז בכמה שפחות מימושים נלווים. חידוש נוסף במכרז הוא שהמציעים יוכלו לבוא בדברים עם הבעלים ובאי-כוחם באופן ישיר, לאור ריבוי הבעלים ורצונם של חלק מהם לממש בנייה בקרקע במסגרת עסקת קומבינציה.

תוכנית בניין העיר במתחם יצחק שדה מאפשרת הקמת מגדלים, ש-75% מהשימושים שלהם מיועדים לתעסוקה ו-25% למגורים. המציע יוכל להגיש הצעה לרכישה של כל אחד מהמגרשים בנפרד או לשלושתם יחד. על-פי הערכות, החברות שמחזיקות במרבית הזכויות באחד המגדלים המתוכננים, צפויות להגיש הצעה לרכישת כל שלושת המגרשים יחד.