שיא ברכישות המט"ח של בנק ישראל בינואר - 1.8 מיליארד דולר

היתרות עומדות על סך של 117.6 מיליארד דולר - נתון המשקף גידול של 4.6 מיליארד דולר לעומת סוף חודש דצמבר 2017 ■ בעקבות ההודאה של פלוג בוועידת ישראל לעסקים על ההתערבות במסחר במט"ח, הבנק מדווח על רכישות מט"ח של 1.8 מיליארד דולר

קרנית פלוג / צילום: איל יצהר
קרנית פלוג / צילום: איל יצהר

בנק ישראל פרסם היום (ד') את נתון יתרות מטבע החוץ המעודכנות לסוף חודש ינואר 2018.

היתרות עומדות על סך של 117.6 מיליארד דולר - נתון המשקף גידול של 4.6 מיליארד דולר לעומת סוף חודש דצמבר 2017. היתרות מקבילות ל-34.5% אחוז מהתמ"ג הישראלי כיום.

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, ציינה בוועידת ישראל לעסקים באופן חריג שבתחילת החודש בנק ישראל זיהה מעורבות של שחקני מודלים במסחר בשקל ו"פעל בהתאם". כמו כן בדיון שנערך בוועדת הכספים בשבוע שעבר על התחזקות השקל אמר נציג בנק ישראל כי "כשתראו את נתוני הרזרבות לחוד שינואר תבינו שבנק ישראל התערב בגדול במסחר במט"ח". ואכן, לפי נתוני הבנק, בחודש ינואר בוצעו רכישות מט"ח בסך של כ-1.8 מיליארד דולר. סכום רכישות המט"ח של בנק ישראל בינואר היה מהגבוהים ביותר אי פעם - והגבוה ביותר מאז יוני 2015.

גורמים נוספים שהשפיעו על הגידול ביתרות הם שערוך למעלה בסך של 1.8 מיליארד דולר, העברות ממשלה מחו"ל בסך 940 מיליון דולר והעברות המגזר הפרטי בסך 18 מיליון דולר.