שיכון ובינוי תקים 1,000 יח"ד נוספות בשכונת הפארק בחדרה

מדובר בעסקת קומבינציה עם בעלי קרקע סמוכה לשכונת הפארק, לפיה יקבלו בעלי הקרקע 22% מהדירות שיוקמו על הקרקע

פועלים באתר בניה / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פועלים באתר בניה / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברות הנדל"ן נאבקות על עתודות הקרקע הפרטיות, והמרוויחים הם בעלי הקרקע: חברת שיכון ובינוי נדל"ן הודיעה לאחרונה לבעלי קרקע הסמוכה לשכונת הפארק בחדרה כי החליטה לממש את זכות הסירוב שניתנה לה, להתקשר עמם בעסקת קומבינציה להקמת פרויקט בן כ-1,000 יחידות דיור. הפרויקט צפוי להיות המשך של פרויקט "חלומות פארק חדרה", שמקימה החברה בשכונת הפארק בעיר, הכולל 1,200 יחידות דיור, מתוכן הקימה עד היום כ-800 יחידות דיור.

השלב הראשון של הפרויקט, נולד בעסקת קומבינציה שנחתמה בשנת 2011 בין שיכון ובינוי לבעלת הקרקע - משפחת בקר, הנמנית ממייסדי העיר להקמת 1,200 יחידות דיור. העסקה כללה אופציה להתקשרות לגבי קרקע סמוכה נוספת, המיועדת לכ-1000 יחידות דיור נוספות, לפי תמורה של 18% לבעלי הקרקע. בשיכון ובינוי לא מיהרו לממש את זכות הסירוב, שכן על הקרקע טרם אושרה תוכנית מפורטת, והחברה עדיין נמצאת בעיצומה של הקמת פרויקט חלומות פארק חדרה.

בשנתיים האחרונות התקיימו מגעים בין בעלי הקרקע לבין חברת אזורים לגבי התקשרות בעסקת קומבינציה לפי תמורה של 22% מהדירות לבעלי הקרקע. בעקבות התקדמות במגעים עם אזורים, הודיעה שיכון ובינוי על מימוש זכות הסירוב והסכמה להתקשרות עם בעלי הקרקע באותם תנאים שהציעה חברת אזורים. כאמור, על פי ההסכמות, בעלי הקרקע יקבלו 22% מהדירות שיוקמו, ושיכון ובינוי 78% מהן. בעלי הקרקע יוצגו בעסקה בידי עו"ד גדעון חתוכה ואלינור פומרנץ ממשרד חתוכה ושות' בשיתוף עו"ד אנדריי פייר ממשרד ש. בירן.