הג'וב של אודי פרידן בחברת הריגול העסקי בלאק קיוב

פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני-פרידן, משמש כחבר בוועדה המייעצת לדירקטוריון בלאק קיוב ■ בין לקוחות העבר של החברה: איש העסקים נוחי דנקנר והמפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין

אודי פרידן / צילום: איל יצהר
אודי פרידן / צילום: איל יצהר

הפרסומאי אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני-פרידן ומי שהוביל את הקמפיין של שר האוצר משה כחלון ומפלגת "כולנו" במערכת הבחירות האחרונה, משמש כחבר בוועדה המייעצת של דירקטוריון חברת המודיעין והריגול העסקי בלאק קיוב.

את בלאק קיוב ייסדו ב-2011 קציני המודיעין לשעבר, דן זורלא וד"ר אבי ינוס. היא מוכרת כמקורבת לממשלת ישראל ולסוכנויות המודיעין, כאשר לקוחותיה הם קונצרנים וטייקונים בארץ ובעולם.

שמה של החברה עלה לפני חודשים ספורים לכותרות, לאחר שמגזין "ניו-יורקר" חשף שהיא נשכרה על-ידי המפיק הארווי וויינשטיין - המואשם באונס ובשרשרת הטרדות מיניות של כוכבות הוליווד - כדי לרגל אחר קורבנותיו ואחר עיתונאים. בבלאק קיוב הגיבו ואמרו אז כי "מדיניותה של בלאק קיוב היא לעולם לא לדון על לקוחותיה עם צד שלישי, ולעולם לא לאשר או להכחיש ספקולציות כלשהן לגבי עבודתה של החברה. בלאק קיוב מסייעת לעבודתם של משרדים רבים לעריכת דין ברחבי תבל, במיוחד בארה"ב, באיסוף ראיות להליכים משפטיים סבוכים הקשורים במחלוקות מסחריות, לרבות חשיפת קמפיינים להפצת מידע שלילי... צריך להדגיש כי לבלאק קיוב סטנדרטים מוסריים גבוהים, והיא מקיימת חוקי כל מדינה שבה היא פועלת".

בזירה המקומית נודע כי החברה גויסה בין היתר גם על-ידי נוחי דנקנר, לאחר שאיבד את השליטה באי.די.בי, כדי לאתר מידע על מוטי בן-משה, שיחד עם אדוארדו אלשטיין ביקש אז להשתלט על הקבוצה. בהמשך יצא בן-משה מהחברה על רקע סכסוך עם אלשטיין.

עוד אזכור של החברה היה כאשר פורסם שהיא נשכרה על-ידי רמי לוי, בעלי שיווק השקמה, בחשד שמתבצע נגדו קמפיין שלילי בהובלת מתחרהו העסקי, אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי.

בשנותיה הראשונות של החברה נודע כי ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן ז"ל, ייעץ לה ואף כיהן בה כנשיא כבוד. בעת האחרונה מתרחבת בלאק קיוב, והיא אף שכרה קומה במגדל דיסקונט בתל-אביב.

בשנים האחרונות נמנה פרידן, קצין מודיעין בעברו, מבכירי ענף הפרסום בישראל, עם משקיעי חממת הסטארט-אפים The Time של אילן שילוח וניר טרבלסקי, יחד עם איריס בק, שירה מרגלית, אורי ווינהבר ועופר דרוקר.