ארדן ליועמ"ש: בדוק את הטענות למעקב אחר חוקרי המשטרה

בעקבות דבריו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לגבי הכוח שהופעל נגד החוקרים בפרשיות נתניהו, פנה השר לביטחון פנים ליועץ המשפטי לממשלה ■ "ניסיון להטיל מורא על חוקרי המשטרה העושים את מלאכתם הוא מעשה שאין להשלים אתו"

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס היום (ד') במליאת הכנסת להצעה לסדר היום בנושא המעקבים אחר חוקרי המשטרה שעסקו בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הנושא עלה אחרי שמפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, אמר לפני כמה ימים בראיון ל"עובדה" כי בשלבים מוקדמים של החקירה הוא וחוקריו ידעו בוודאות כי "גורמים רבי-כוח" שילמו לחוקרים על-מנת שיעקבו אחרי העוסקים במלאכה. הנושא עורר ביקורת רבה, כולל את טענת נתניהו כי הדבר הופך את החקירה המשטרתית ל"מזוהמת".

אלשיך זומן על-ידי ח"כ יואב קיש להגיע היום בבוקר  לוועדת הפנים של הכנסת כדי להשיב לשאלות חברי הכנסת בנושא. אך אחרי הודעת המשטרה אמש (ג') על ההמלצות נגד נתניהו, דיון זה נדחה ליום ראשון הקרוב.

הערב פנה השר לביטחון פנים ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט,  וביקש ממנו לבדוק את הטענות. "מדובר באמירה משמעותית ומדאיגה, שצריכה להדיר שינה מעיניו של כל מי ששלטון החוק ועצמאות רשויות האכיפה חשובים לו", כתב ארדן. "כשר לביטחון פנים וכאיש ציבור הרואה עצמו מופקד על שמירת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק, איני יכול להתעלם מהדברים הללו ולעבור עליהם לסדר היום. ניסיון להטיל מורא על חוקרי המשטרה העושים את מלאכתם הוא מעשה שאין להשלים אתו".

ארדן מציין במכתבו כי חברי כנסת רבים ואנשים מן הציבור פונים אליו בבקשה לבדוק ולקבל תשובות בנושא המדאיג הזה. עוד כותב ארדן כי פנה למפכ"ל לקבלת הבהרות בעניין, והלה השיב לו כי "אין באפשרותו לפרט ולעדכן בנושא הזה".