גזית גלוב רכשה מרכז מסחרי בכוכב הצפון בת"א ב-105 מיליון ש'

את המגרש מכרה עיריית תל-אביב בסוף 2012 לחברות טרמוסינטקס ובנייני אריה פרשקובסקי ב-23.5 מיליון שקל, וכעת הן מוכרות אותו ב-105 מיליון שקל

מרכז מסחרי כוכב הצפון
מרכז מסחרי כוכב הצפון

גזית גלוב , שבשליטת חיים כצמן, רכשה מגרש בשכונת כוכב הצפון בתל-אביב, עליו מוקם בימים אלה מרכז מסחרי בן 2,500 מ"ר, תמורת 105 מיליון שקל, ובתוספת מס רכישה - 110 מיליון שקל. גזית גלוב תקים במקום מרכז מסחרי שכונתי תחת מותג G, בדומה ל-G תל-ברוך (לשעבר מיקדו סנטר) ו-G צמרת בשכונת פארק צמרת. המרכז יכלול קומת חנייה וקומת מסחר.

את המגרש בן 4.5 דונם, ברחוב מאיר יערי 19, רכשה גזית גלוב מחברת טרמוסינטקס החזקות בבעלותו של סמואל שטקר ומחברת בנייני אריה פרשקובסקי, שרכשו את המגרש בשנת 2012 תמורת 23.5 מיליון שקל, לאחר שזכו במכרז של עיריית תל-אביב אשר הציעה את המגרש למכירה. היתר הבנייה להקמת המרכז התקבל כבר בשנת 2016 והמוכרות החלו בהקמת המרכז המסחרי באמצעות חברת רמת בנייה והנדסה- הקבלן המבצע.

העסקה בין גזית גלוב לחברות המוכרות, כוללת גם את עלות הבנייה, כאשר גזית גלוב תמשיך את הבנייה, ומתוך כספי התמורה - ישולם לקבלן המבצע תשלום על פי קצב התקדמות הבנייה. גזית גלוב רוכשת למעשה מרכז מסחרי מוכן, שלגביו קיימים כבר חוזי השכרה עם עסקים שונים על 40% מהשטחים, לרבות רשת שופרסל שתקים במרכז סניף. את המשך שיווק השטחים תבצע גזית גלוב. הבנייה צפויה להסתיים בעוד שנתיים, ולשרת את תושבי השכונה שכיום נעדרת שטחי מסחר, ובשל כך מרחיקים תושביה בשנים האחרונות לרמת-אביב לצורך קניות.

התפוסה בנכסים בישראל - 96.8%

ירון אשל, מנכ"ל גזית ישראל: "רכישת המרכז המסחרי בכוכב הצפון היא חלק מאסטרטגיית החברה, המתמקדת בפיתוח מרכזים עירוניים הממוקמים במרכזי שכונות מגורים איכותיות בעלי חסמי כניסה גבוהים. נכס זה מצטרף לשני נכסים נוספים בבעלות החברה, G צמרת ו-G תל ברוך, אשר ביחד מהווים השלמה לתיק הנכסים האיכותי בעיר תל אביב".

גזית ישראל נמצאת בבעלותה המלאה של קבוצת גזית גלוב, ומרכזת את פעילותה המקומית של הקבוצה. נכון לסוף ספטמבר 2017 החזיקה גזית ישראל בשמונה נכסים מסחריים מניבים בעלי שטח בנוי להשכרה של 130 אלף מ"ר, הרשומים בספרים לפי שווי של 2.75 מיליארד שקל. כמו כן, מחזיקה גזית ישראל בנכס נוסף באזור הבלקן, שטח להשכרה של 7,000 מ"ר בנוי, הרשום בספרים לפי שווי של 220 מיליון שקל.

שיעור התפוסה בנכסים בישראל עמד בסוף ספטמבר אשתקד על 96.8%, ודמי השכירות הבסיסיים שלהם בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 עמדו על 106.1 שקל למ"ר בחודש. ברבעון השלישי של 2017 הניבו הנכסים בישראל NOI (הכנסות מהשכרה בניכוי הוצאות הפעלת נכסים) של כ-41 מיליון שקל.