אלוביץ' מממש מהמעצר: מכר מניות בזק ואנלייט בכ-20 מ' ש'

שאול אלוביץ' נמצא במעצר בימים אלה על רקע "פרשה 4000" ■ ככל הנראה, את העסקה בבזק ביצע בפועל אחיו ושותפו ביורוקום, יוסף אלוביץ' ■ המימוש בבזק מגיע לצד מימוש נוסף של אלוביץ' שלשום בחברת האנרגיה אנלייט

שאול אלוביץ'/ צילום: שלומי יוסף
שאול אלוביץ'/ צילום: שלומי יוסף

בעל השליטה בקבוצת בזק , שאול אלוביץ', הנתון במעצר על רקע "פרשה 4000", מכר שלשום (ב') מניות של בזק שהיו ברשותו בעסקה בבורסה. ככל הנראה, את העסקה ביצע בפועל אחיו של אלוביץ' ושותפו בחברת יורוקום (באמצעותה נשלטת בזק), יוסף אלוביץ'.

לפי דיווח שהעבירה בזק לבורסה הבוקר (ד'), מחשבון משותף של האחים אלוביץ' נמכרו מיליון מניות בזק, במחיר של 5.17 שקל למניה, בדומה למחיר הנעילה של מניית בזק שלשום, כלומר בסך-הכול תמורת 5.17 מיליון שקל. "המניות נמכרו במהלך המסחר השוטף בבורסה בשל מימוש אשר בוצע בחשבון הנ"ל", נמסר בדיווח.

לאחר המימוש נותרו בידיו של אלוביץ' כ-72 אלף מניות, המוחזקות על-ידי אשתו, איריס (שגם היא בין החשודים בפרשה). נוסף על כך מחזיקה איריס אלוביץ' בכ-27 אלף מניות של אינטרנט זהב ו-3,177 מניות בי קומיוניקיישנס - שתי החברות שנמצאות מעל בזק בפירמידה שבאמצעותה שולטת יורוקום של אלוביץ' בשרשור בחברת התקשורת בזק. שווי השוק של בזק בבורסה הוא 14.5 מיליארד שקל.

המימוש בבזק מגיע לצד מימוש נוסף שביצע אלוביץ' באותו יום, בחברת האנרגיה הירוקה אנלייט . לפי דיווח של אנלייט משלשום, אלוביץ' מכר כ-7.3 מיליון מניות של אנלייט במספר עסקאות בבורסה, כלומר מדובר על עסקה בהיקף של כ-13.8 מיליון שקל. אלוביץ' נותר לאחר העסקה עם החזקה של כ-3.7 מיליון מניות. גם במקרה של אנלייט מניות נמכרו מחשבון של אלוביץ' ואחיו, כאשר יתרת המניות מוחזקת על-ידי איריס אלוביץ'. יורוקום מחזיקה ב-14.8% מאנלייט, שנסחרת בבורסה בשווי 941 מיליון שקל.

עוד לפני התפוצצות פרשה 4000, אשר הסתעפה מחקירת רשות ניירות ערך בנוגע לעסקאות בעלי עניין בקבוצה שבשליטת אלוביץ', מעמדו של אלוביץ' כבעל השליטה בבזק התערער, והוא צפוי לאבד את השליטה בעקבות הסדר עם נושי חברת יורוקום.