סיידוף מתקרב ליורוקום: הנושים הגישו הצעתו לאישור ביהמ"ש

הבנקים יסיימו את הסדר החוב עם מחיקה של 400-500 מיליון שקל ■ אלוביץ' יאבד לחלוטין את ההחזקה בקבוצה

נתי סיידוף  / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

בזמן ששאול אלוביץ', בעל השליטה ביורוקום, נמצא במעצר, נראה כי הוא צפוי לאבד בקרוב את השליטה בקבוצה המחזיקה בבזק לטובת נתי סיידוף. לאחר שאסיפת הנושים של יורוקום אישרה את הסדר החוב עם סיידוף בתחילת השבוע, הוא הוגש לאישור בית המשפט בסוף השבוע.

הדיון יתקיים ככל הנראה במהלך השבועיים הקרובים, ואלמלא תצוץ הצעה חדשה ודרמטית (מה שנראה כסיכוי נמוך למדי), יורוקום תעבור לידיו של סיידוף. נזכיר כי במקור ההצעה של סיידוף הייתה אמורה להשאיר לאלוביץ' 10% ממניות יורוקום, אולם ברגע האחרון ובלחץ הבנקים, יישאר אלוביץ' ללא החזקות בקבוצה.

שלושת הנושים המרכזיים של יורוקום תקשורת, בנק דיסקונט, הפועלים והבינלאומי אישרו את ההסדר בתחילת השבוע שעבר, ובימים האחרונים הושגו גם הבנות עם הקונסורציום ביורוקום נדל"ן שבראשות מזרחי טפחות. ההבנות כללו בין היתר קבלת ריבית פיגורים עד להשלמת ההסדר ופירעון החוב המלא כלפיהם. הסוגיה המרכזית שעוד נותרה היא לגבי המס בהסדר החוב, אולם בכל אופן סיידוף התחייב כי אם ההסדר יכלול תשלום מס, הרי שהוא יספוג את התשלום ולא הבנקים.

נזכיר כי הבנקים צפויים לסיים את פרשת החוב בקבוצת יורוקום עם מחיקה של 400-500 מיליון שקל. במסגרת ההסדר סיידוף יזרים לבנקים כ-400 מיליון שקל (25 מיליון שקל מתוכם כשנה לאחר ההסדר), ויקבלו אג"ח להמרה של 100% ממניות החברה, שיומרו למניות לאחר שסיידוף יקבל היתר שליטה בבזק ובחלל. בנוסף לוקח על עצמו סיידוף חוב של 350 מיליון שקל שייפרעו תוך 7 שנים. ההסדר כולל גם פירעון לקונסורציום ביורוקום נדל"ן ע"י סיידוף והבנקים הנושים בקבוצת יורוקום.

במקביל להסדר עם סיידוף, עוסקים הבנקים גם במכירת החברות התפעוליות של קבוצת יורוקום. לצורך כך פורסם מכרז מהיר יחסית, שאמור להסתיים בשבוע הבא, ובו יימכרו החברות בתמורה לסכום של עשרות מיליוני שקלים.