מסרים מתונים בנאומו של פאואל בקונגרס: "יש לשמור על איזון"

היו"ר החדש של הפדרל ריזרב הודיע לוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים האמריקאי כי בכוונתו להמשיך במדיניות העלאת הריבית ההדרגתית שבה התאפיין הפד בימי קודמתו בתפקיד, ג'נט ילן

ג'רום פאואל / צילום: רויטרס    Joshua Roberts
ג'רום פאואל / צילום: רויטרס Joshua Roberts

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, נאם היום (ג') בפני וועדת השירותים המוניטריים של בית הנבחרים האמריקאי, במה שמהווה את דיווחו המוניטרי הראשון למחוקקים בארה"ב מאז שהחליף את ג'נט ילן בראש הבנק המרכזי האמריקאי בסוף השנה שעברה. בניגוד לתדמית ה"נצית" שדבקה בפאואל לאורך הקריירה שלו, הבהיר היום היו"ר החדש של הפד כי הוא תומך בהמשך העלאות הריבית ההדרגתיות - המדיניות המוניטרית שחרטה ילן על דגלה בשנים האחרונות.

בנאומו, תיאר פאואל את שאיפת הפד בראשותו לאזן בין הסיכון להתחממות-יתר של הכלכלה האמריקאית לבין הצורך לעודד את הצמיחה. פאואל אמר כי "ה-FOMC (הגוף הקובע את שיעור הריבית בארה"ב - ש"פ) תמשיך לייצר את האיזון בין הימנעות מהתחממות-יתר לבין שמירת האינפלציה בשיעור של כ-2% באופן מתמשך".

פרוטוקולים של ישיבות ה-FOMC מתארים את צפי מקבלי ההחלטות בפד ל-3 העלאות ריבית במהלך השנה, ופאואל, כאמור, לא סתר תחזית זו בנאומו. פאואל גם הבהיר כי התמריצים המשמעותיים שמוזרמים לכלכלה האמריקאית בימים אלו, בדמות רפורמת המס ההיסטורית והגדלת ההוצאה הממשלתית, לא צפויים לשנות את כוונות הפד.