לשלם 28 דולר ולנוח: הדרך המושלמת להירגע באמצע היום

האפליקציה החדשה של Inscape מאפשרת להזמין מראש סשנים של מדיטציה ומודעות עצמית, שמהלכם זוכים גם ל"מקלחת צבע" על ידי אורות בצבעים מתחלפים ■ צעירי הטק של ארה"ב כבר נעזרים בה כדי לעצור ממרוץ החיים למשך 45 דקות, להירגע ולחשוב על מהות החיים

"אין באמת סרטים טובים חדשים", הכריזה קלרה, חברה טובה שמנהלת סטארט-אפ בתחום הפיננסים. "בוא נעשה משהו אחר. מה לגבי מדיטציית סאונד ומקלחת צבע?".

"שמעתי טוב? הצעת מקלחת של צבע או משהו כזה?", "כן, אני אזמין אותך לאפליקציה ונסגור שנינו סשן למחר אחר הצהריים. הסשן של הערב מצוין כי הוא משולב - גם מדיטציה וגם צבע".

בפעם השנייה הבנתי שלא טעיתי. גורלי כנראה נחרץ: אפליקציה חדשה תאשר את בואי לסשן שבו תמורת 28 דולר אזכה ל-45 דקות שבהן אוכל לשקוע במחשבות על עצמי ועל העולם ולהרהר במהות קיומי, בזמן שמנורות צבעוניות ישטפו את גופי בצבעים מתחלפים. שיטוט קל באפליקציה של Inscape בישר שלפחות חדשה טובה אחת יש כאן: "מקלחת הצבע" לא כוללת קונטיינר של "טמבור" שיישפך עליי במהלך המדיטציה.

חמוש בלא מעט ציניות הורדתי את האפליקציה לסלולרי וגיליתי שמדובר בתופעה פופולרית למדי. האפליקציה נועדה לסייע למשתמשים לאמץ אורח חיים מודע ומדיטטיבי יותר, כאשר ניתן לשריין "שיעורים" במרכז של החברה הממוקם כרגע בניו יורק - אבל יתרחב בקרוב למקומות נוספים בעיר וכמובן לקליפורניה - הבירה הלא רשמית של ההיפסטריאדה. המרכז, שממוקם ממש ליד השדרה החמישית, צועק שנבנה כמקדש היפסטרי בהשראת פסטיבל "ברנינג מן" שמתקיים מדי שנה בנוואדה.

שני חדרים עיקריים נמצאים בחלל: האחד, "הכיפה", כולל אזורי ישיבה בהם מתיישבים המשתתפים כדי לבצע מדיטציות ותרגילי נשימה. לשמחתי, הסשן שקלרה ואני שוריינו אליו באמצעות האפליקציה התקיים בחדר השני - "המערה", שבה המשתתפים שוכבים על מזרני רצפה מפונפנים. בכניסה, היפסטרית בחולצה לבנה טפטפה לכולנו שמן ריחני על היד, כדי להכניס אותנו לאווירה. החדר עצמו היה יפהפה. אורות סגולים, חבלים תלויים ומפוסלים באופן אמנותי ותחושה של מקדש רוגע באמצע מנהטן.

הסשן כולו, מרגע שהתחיל, היה מוקלט - מה שהוביל להרבה סימני שאלה לגבי הצורך להיות בחלל ולשלם כמעט דולר לדקה. ובכל זאת נרגענו: ביקורת מפורטת על הסשן אתקשה לתת, אחרי שקלרה ואני נרדמנו תוך 5 דקות מרגע שבו קול מרגיע הטיף לנו להתמקד בנשימות ולשחרר פחדים או משהו כזה. לאחר מספר דקות, התחלף הקול בצלילים וצלצולים בקצב וטון משתנים, שלא הפריעו לסימפוניית הנחירות העדינה שלנו. בין לבין, פנסי האור שהודלקו עלינו שינו צבעים ובכך העניקו את "מקלחת הצבע" המובטחת בכחול, ורוד וסגול. הסשן הסתיים לאחר שהקול המרגיע חזר ובישר שעלינו לנצל את הרגעים האחרונים כדי "לשלב ולמזג בין העולם הפנימי שלנו לחיצוני".

"מה אתה אומר?", שאלה אותי קלרה, בזמן שהיא גוררת אותי לאזורי "מודעות" נוספים מחוץ ל"מערה". באחת הפינות, למשל, ניתן לכתוב על קפסולה דבר כלשהו שמעוניינים להיפטר ממנו ולזרוק אותו לצנצנת גדולה, ומצד שני ללקט ולקחת קפסולות מצנצנת אחרת עמוסה ב"דברים חיוביים". אזור שני מציע חלקי פאזל. "כאן אתה צריך לקחת חלק ולשבץ אותו בפאזל שעל הקיר - לסמן את העובדה שאתה חלק אינטגרלי מהעולם, שעוזר להרכיב תמונה שלמה", אמרה קלרה ברוגע שרק מי ששילמה כרגע 28 דולר כדי לישון 30 דקות מסוגלת להקרין.

"אנשים סוגרים ביומן זמן כדי לחשוב וזמן כדי לשבת עם אנשים בצוות ולתכנן, ומי שלא מקצה זמן לארוחת צהריים לא אוכל", הסבירה קלרה. "זה נראה לי הגיוני לוודא שיש זמן סגור ביומן למדיטציה ולמודעות עצמית, לפוקוס ולשקט פנימי - ושיש אפליקציה שעוזרת לעקוב אחרי זה, להזמין סשנים ולהיות מחויבים לתוצאות. היכולת לעקוב באפליקציה ולהיות במקום שכולו מיועד לדור שלנו שצריך הירגעות מהירה ומקסימלית, היא ממש גיים צ'יינג'ר".

את 28 הדולרים הבאים ניצלתי כדי לקנות המבורגר שהרגיע אותי לא פחות - אבל את השיעור החשוב למדתי: עם שיווק נכון, עיצוב מפתה ושילוב מוצלח של חוויית אונליין (אפליקציה) ואופליין (מרכזי המדיטציה עצמם) - אפשר להקים יופי של עסק לצעירי הטק של היום.

רוצים לקרוא על עוד אפליקציות מגניבות? בואו לקבוצת הפייסבוק של גלובס טק >>