כישלון בהנפקת החברה היפנית "המכון לחקר האינטרנט"

הערב דיווחה החברה כי במכרז למשקיעים שהתקיים היום, לא זכתה החברה להיענות מספקת מטעם הציבור ועקב כך בוטלה ההנפקה ולא ייגבו כספים מהמזמינים

צחי סולטן / צלם: תמר מצפי
צחי סולטן / צלם: תמר מצפי

כישלון נרשם אמש בהנפקת המניות בת"א של החברה היפנית המכון לחקר האינטרנט - הנפקה שרוב כספי התמורה שלה יועדו לחתמים וליועצי ההנפקה. בשעות הערב דיווחה החברה כי במכרז למשקיעים שהתקיים אתמול היא לא זכתה להיענות מספקת מן הציבור, ועקב כך בוטלה ההנפקה ולא ייגבו כספים מהמזמינים.

נזכיר כי ב"גלובס" נחשף השבוע שמתוך סכום של כ-20 מיליון שקל שביקשה החברה לגייס, היו אמורים להגיע לקופתה רק כ-7.6 מיליון שקל, בעוד שיתרת הכספים (62% מתמורת ההנפקה) היו אמורים להיות משולמים לחתמים וליועצים השונים - פרסום שלבטח לא התקבל בשמחה אצל המתעניינים הפוטנציאליים בהנפקה.

מובילת ההנפקה: דיסקונט חיתום

אמש ערכה כאמור החברה את המכרז למשקיעים, במסגרתו הציעה למכירה 11.6 מיליון מניות במחיר מינימום של 1.73 שקל למניה. במסגרת המכרז התקבלו רק 43 הזמנות ממשקיעים לרכישת 11 מיליון מניות. עקב כך הודיעה חברת המכון לחקר האינטרנט כי מבחינת תוצאות ההנפקה התברר כי לא התקיימו הנחיות הבורסה לני"ע, לעניין שווי ושיעור החזקות ציבור במניות החברה. את ההנפקה הובילה דיסקונט חיתום בראשות היו"ר צחי סולטן והמנכ"ל לירן רזמוביץ'.

המכון לחקר האינטרנט מתמקדת בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט, ונמצאת בשליטתו של המייסד, היו"ר והמנכ"ל, הירושי פוג'יווארה. בתשקיף החברה נכתב שבכוונתה לייעד את תמורת ההנפקה לשם רכישה והשקעה בטכנולוגיות או בחברות, בעיקר בישראל וביפן, העוסקות בתחומי פעילותה של החברה, וכן לשם הקצאת פעילות מחקר ופיתוח שתבוצע בישראל וביפן.

החברה הגישה תשקיף ראשון לפני כחודשיים, ותכננה לגייס כ-44 מיליון שקל לפי שווי חברה של 220 מיליון שקל "אחרי הכסף". אלא שבעקבות חוסר עניין בקרב המשקיעים פרסמה שלשום החברה עדכון לתשקיף, ובו חתכה את היקף הגיוס לכ-20 מיליון שקל ואת השווי המבוקש ל-80 מיליון שקל אחרי הכסף. בדיעבד, כאמור גם מהלך זה לא סייע להשלמת ההנפקה.

נזכיר, שכחלק ממהלך ההנפקה, חתמה המכון לחקר האינטרנט על הסכם עם החברה הבורסאית קפיטל פוינט, שלפיו היא תשקיע כ-1 מיליון דולר בחברות המוחזקות על-ידי קפיטל פוינט, וסכום דומה יושקע על-ידי קפיטל פוינט במסגרת ההנפקה.