האחים חכם, בעלי ביכורי שדה צפון, ירכשו את רשת ברקת

סיטונאית הירקות והפירות ביכורי השדה צפון, של האחים דרור וגדעון חכם, צפויה לקבל לבעלותה את רשת הקמעונאות, המונה 11 סניפים, כנגד חובות בהיקף של כ-15 מיליון שקל שיש לסופר ברקת כלפיה ■ השלמת העסקה כפופה לאישור רשות ההגבלים

רשת הסופרמרקטים ברקת מחליפה בעלים: צפויה לעבור מידי הבעלים הנוכחי, אלי טל, לידי חברת ביכורי שדה צפון, שבשליטת האחים דרור וגדעון חכם - כך נודע ל"גלובס". על פי ההערכות, ביכורי שדה צפון לא תעביר תשלום במזומן עבור ברקת, שחייבת לה סכום כסף ניכר.

ביכורי שדה צפון, חברת סיטונאות של ירקות ופירות בשליטת האחים דרור וגדעון חכם, פנתה לרשות להגבלים עסקיים בבקשה לבצע עסקה שבמסגרתה יועברו אליה גם הזכויות וגם ההתחייבויות של רשת ברקת. ככל הידוע, לסופר ברקת יש חובות לביכורי השדה צפון בהיקף של כ-15 מיליון שקל. ברשות ההגבלים אישרו את קבלת הבקשה אתמול.

חברת ביכורי שדה צפון פעילה בתחום הסיטונאות והפצת תוצרת חקלאית טרייה למאות לקוחות מדי יום בפריסה ארצית. עם לקוחותיה נמנות, בין היתר, רשת טיב טעם ורשת קינג סטור. היקף פעילות החברה בתחום הירקות והפירות הוערך בעבר בכ-70 מיליון שקל. בעבר החזיקו האחים חכם דוכן פירות וירקות בשוק הכרמל, אך עסקה זו תהווה כניסה ראשונה עבורם לעסקי הקמעונאות. השלמת העסקה כפופה, כאמור, לאישור רשות ההגבלים העסקיים.

בעלי רשת הקמעונאות ברקת הוא אלי (קיקו) טל, אשר שולט בה מרחוק - הוא מתגורר במיאמי ומסיבותיו שלו אינו נוהג לבקר בישראל. המנהל בארץ הוא מנכ"ל הרשת, אביש שלמה. הרשת מעסיקה כיום כ-450 עובדים.

לאחרונה נחשף ב"גלובס", כי רשת הסופרמרקטים ברקת מנהלת מגעים למכירה, כאשר אז נודע כי עם הגורמים שהתעניינו ברכישתה ומולם התנהלו מגעים, נמנו גם רשת ויקטורי של אייל רביד ורשת שוק העיר של חברת ביכורי השדה שבשליטת האחים אילן וששי שבע. ההצעות שניתנו עבור רכישת הרשת הוערכו ב-50-55 מיליון שקל. מחזור המכירות של הרשת הקמעונאית ברקת מסתכם בכ-370 מיליון שקל לשנה.

עוד דווח אז, כי רשת הסופרים ברקת, שהפעילה עד 13 סניפים, מצטמצמת - כאשר שניים מתוך הסניפים שלה נסגרו - סניף פתח תקווה וסניף גן יבנה. הסניפים נסגרו ככל הנראה על רקע היותם חלשים יחסית, אולם בסביבת החברה נטען כי הם נסגרו בשל חוזים שהסתיימו ואילוצים טכניים. כעת מפעילה ברקת חנויות סופרמרקט בלוד, יהוד, נס ציונה, תל אביב, חולון, ראשון לציון, רמת השרון וגבעת שמואל.

עם זאת, בשיחה עם "גלובס" ממקום מושבו במיאמי, טען טל כי העסק ממשיך לפעול כבעבר, וכי הם ניהלו מו"מ למכירת הרשת לפני 7-8 חודשים אך עכשיו לא מתנהל מו"מ ו"הסופר לא למכירה".