תיא גייסה 50 מיליון ש' לפיתוח פעילות ההפקות שלה

אלטשולר שחם, אפסילון, ילין לפידות ואלומות השתתפו בשלב המוסדי ■ לאחרונה נודע כי בעל השליטה בתיא, עמי גניגר, מתעניין ברכישת וואלה

עמי גניגר / צילום: יוסי כהן
עמי גניגר / צילום: יוסי כהן

זמן קצר לאחר שפורסם ב"גלובס" כי עמי גניגר מתעניין ברכישת אתר האינטרנט וואלה שנמצא בבעלות בזק, הבטיחה חברת תיא השקעות  שבשליטתו בימים האחרונים גיוס של קרוב ל-50 מיליון שקל במסגרת השלב המוסדי בהנפקת אג"ח להמרה (סדרה ב') שהיא מקדמת.

מדוח הצעת המדף שפרסמה הבוקר תיא עולה כי בין הגופים שלקחו חלק בהנפקה נמנים אלטשולר שחם, אפסילון, ילין לפידות ואלומות. יחד עם השלב הציבורי של ההנפקה מתכננת תיא השקעות לגייס בסך הכול כ-60 מיליון שקל. את ההנפקה מובילות חברות החיתום של אפסילון ופועלים אי.בי.אי.

מחיר ההמרה של האג"ח נקבע לפי מחיר הגבוה בכ-10% ממחיר השוק של המניה, כשלפי תנאי ההנפקה בעוד כשנה וחצי מחיר ההמרה יעלה, כך שניתן להניח כי מחזיקי האג"ח יעדיפו לבצע את ההמרה בתקופה הראשונה, בהנחה ומחיר המניה יגיע ליעד. אחרי שאיבדה כ-20% מערכה בשנה האחרונה, שווי מניית תיא השקעות עומד היום על קרוב ל-60 שקלים ומשקף לחברה שווי של כ-150 מיליון שקל.

גניגר, המשמש כמנכ"ל תיא השקעות, מחזיק באמצעותה בשותפות בחברת אולפני הרצליה, העוסקת גם בהפקת ובפיתוח תכני טלויזיה וגם באספקת שירותי אולפנים, שידור והפקה לערוצים שונים. ככל הידוע, עיקר כספי ההנפקה שביצעה כעת החברה מיועדים לפיתוח פעילות זו.

הנכס העיקרי של תיא השקעות הוא קרקע בהרצליה שעליה ממוקמים אולפני החברה, הצפויים לעבור בשנים הקרובות לכפר סבא, ואשר במקומם מתוכנן פרויקט נדל"ן שיכלול כ-350 דירות. בחודש ספטמבר האחרון קיבלה תיא דרישה מעיריית הרצליה לתשלום היטל השבחה של כ-160 מיליון שקל בעקבות אישור התוכנית לשינוי ייעוד הקרקע למגורים.

השקעה בוואלה? לא בקרוב

בכל הנוגע לאפשרות לרכישת וואלה, גם אם תיא השקעות תבחן השקעה זו ברצינות, לא נראה כי היא צפויה להתבצע בזמן הקרוב וזאת על רקע הימשכות עסקת ההשתלטות על קבוצת בזק, והרוכש שיקבל את הקבוצה לידיו בסופו של דבר.

האופציה לרכישת אתר החדשות על-ידי תיא נקשר למקרה בו את בזק יקבל לידיו נתי סיידוף, שאינו מעוניין על פי ההערכות לשמור את וואלה כחלק מקבוצת בזק, אולם בינתיים כאמור סיידוף כמו גם מועמדים אחרים לרכישה, לא השלימו את העסקה מטעמים שונים.

בשל חילוקי דעות עם גופים מוסדיים ולצורך "המשך דיון עם המוסדיים", בימים האחרונים דחתה תיא השקעות למועד לא ידוע אסיפת בעלי מניות שתוכננה לשבוע הבא, ואשר על סדר יומה עמדה להצבעה הארכת התקשרות עם המנכ"ל גניגר ושידרוג שכרו.

תיא מבקשת להאריך את ההתקשרות מול גניגר לשלוש שנים נוספות ולהעלות את דמי הניהול החודשיים שלו ב-8% לכ-127 אלף שקל, צמוד למדד ובתוספת מע"מ, רכב דרגה 7 והטבות נוספות, וכן לשנות את מנגנון הבונוס השנתי לו הוא זכאי.

גניגר עומד בראשה של תיא השקעות מאז 1992 ועלות העסקתו ב-2016 עמדה על 1.65 מיליון שקל וב-2017 מוערכת בהיקף דומה.