הקרב על הדירקטוריון בבזק: קבוצת סיידוף בדיונים עם הבנקים

נציגי סיידוף בשיחות קדחתניות עם הבנקים במטרה לשמור על תנאי העסקה לרכישת יורוקום ■ נפגשו עם נציגי הבנקים הנושים של יורוקום ודרשו מהם לפעול כדי למנוע שינוי בהרכב הדירקטוריון

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

תמיר כהן, מנכ"ל קבוצת סיידוף, ואייל ידווב, יועצם הכלכלי, נפגשו אתמול ובשעות האחרונות עם הבנקים הפועלים, דיסקונט והבינלאומי, ודרשו מהם לעמוד בתנאי העסקה שסוכמה עימם לרכישת קבוצת יורוקום. מבחינת קבוצת סיידוף, המשמעות היא שלא ייתכן שינוי בהרכב דירקטוריון בזק שימנע מהם את השליטה בפועל, במינוי הדירקטורים כך שיהיה להם רוב.

השיחות עם הבנקים נועדו להבהיר את עמדת קבוצת סיידוף. בקבוצה רואים בבנקים, שאיתם הגיעו לסיכום על רכישת קבוצת יורוקום, כמי שאחראיים לכך שבסופו של דבר, אם תמומש תוכניתו של יו"ר דירקטוריון בזק, דוד גרנות להשפיע על הרכב חברי הדירקטוריון. לפיכך לחברת ביקום (החברה בת של יורוקום בשרשור השולטת בבזק) לא יהיה רוב בדירקטוריון - והם ישקלו מחדש את כדאיות העסקה.

בקרב הבנקים ישנם גורמים הטוענים שקבוצת סיידוף נמנעת בשלב הזה לדרוש הפחתה בתמורה הכוללת של העסקה לאור ההתפתחויות, והיא ממוקדת רק בניסיון ללחוץ על הבנקים ללחוץ על חברת ביקום ועל חברת בזק שלא לעשות שינויים בהרכב הדירקטוריון.

קבוצת סיידוף נפגשה השבוע עם אנשי משרד התקשורת וביקשה מהם להתערב ולהבהיר כי השליטה בבזק מסורה למי שיש בידו את היתר השליטה על פי צו-הבזק. הקבוצה מבקשת שהמשרד יוציא קול קורא בנושא על מנת להבהיר שעמדת המדינה היא שבבזק היתר השליטה שניתן לבעל השליטה מאפשר לו למנות או להשפיע על הרוב בדירקטוריון.

קבוצת סיידוף מבקשת מהמשרד להבהיר שלא משנה מה יחליט הדירקטוריון על הרכב כזה או אחר של דירקטורים, הדירקטוריון הוא לא הגורם המוסמך שרשאי להחליט על אופן חלוקת המושבים בדירקטוריון. ומשכך, חייב הדירקטוריון לאפשר למי שבידו היתר השליטה, לשלוט בחברה. במשרד התקשורת לא מתערבים בינתיים בסוגיה אך הוא עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות.

חשוב להזכיר כי בעבר קבוצת אלוביץ שלטה בדירקטוריון דרך הרכב שכלל מעבר לשלושה מנציגיה, גם את המלצתה על דירקטור מקרב העובדים, ובנוסף היא השפיעה גם על הבחירה של שניים מהדירקטורים הבלתי תלויים. כעת מה שמבקש גרנות להוביל הוא מהלך שמנטרל זאת ומעניק לדירקטוריון עצמו את הזכות למנות את שני הדירקטורים הבלתי תלויים, גם ללא הסכמת ביקום.