מס הכנסה מתנגד להסדר של יורוקום בשל חוב של 7.8 מיליון ש'

קבוצת סיידוף צפויה להמשיך מחר בפגישות עם הבנקים, אך היא טוענת שאין בכוונתה לדרוש הפחתה במחיר העסקה לנוכח ההתפתחויות בדירקטוריון בזק

מס הכנסה הגיש התנגדות להסדר הנושים של קבוצת יורוקום, וזאת בעקבות חוב של 7.8 מיליון שקלים שקבוצת סיידוף מסרבת לשלם, נוסף על הסדר שכבר הושג מול הבנקים. מס הכנסה מבקש למנוע את הניסיון חסר תום הלב, לדבריו, לעשות שימוש לא ראוי בבית המשפט כדי לפטור את חברות קבוצת יורוקום ממס. מס הכנסה מציין עוד, כי הסדר הנושים קובע שהחוב למס הכנסה ייחשב במעמד של חוב רגיל, זאת על אף היותו נושה במעמד דין קדימה.
מס הכנסה מציין, כי נרתם להשגת הסדר הנושים של יורוקום, וקיים מאמץ אינטנסיבי לטובת העניין. לטענתו, ברגע האחרון סירבה קבוצת סיידוף לארכה להגעה להסדר על חובות העבר, ומס הכנסה צפוי להיות שותף להסדרי החוב על מכירת נכסים עתידיים במסגרת ההסדר, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. המשמעות היא, כי בהסדר הנושים של יורוקום נכבלות ידי מס הכנסה, והוא לא יוכל להוציא ולנהל שומות. עוד נטען, כי ההסדר מעניק פטור עתידי לחברות בקבוצה מכל מס שהן עשויות להיות מחויבות בו, דבר שאיננו מקובל על מס הכנסה.
כפי שנחשף באתר "גלובס", קבוצת סיידוף ממשיכה במאמצים לשכנע את הבנקים לפעול מול משרד התקשורת ומול בזק כדי למנוע שינוי בתנאי העסקה. הקבוצה נפגשה עם נציגי הבנקים הנושים הבינלאומי, הפועלים ודיסקונט, וזאת על מנת להסביר להם את חומרת הסיטואציה שמתרחשת בדירקטוריון בזק, שמונעת מבעל השליטה לשלוט בדירקטוריון, על-ידי שלילת הרוב שאמור להיות לו מכוח היתר השליטה. קבוצת סיידוף אף נפגשה עם נציגי משרד התקשורת והיא מצפה שהמשרד יתן דעתו על כך.

בסביבת הקבוצה דוחים את הטענות שיש בכוונתם לדרוש מהבנקים הפחתה במחיר העסקה על רקע ההתפתחויות בדירקטוריון. הקבוצה רואה בהורדת שיעור הדיבידנד של בזק בעיה לא פחות גדולה, וזאת לאחר שהדירקטוריון קבע שהוא יופחת לרמה של 70% מהרווח הנקי.
בינתיים התגלע קרע חמור בדירקטוריון בזק, כאשר בעלת השליטה הנוכחית, ביקום מקבוצת יורוקום, שהיא זו שמחזיקה בהיתר השליטה, שלחה מכתב חריף ביותר ליו"ר הזמני של דירקטוריון בזק, דוד גרנות, ובו היא טוענת כי הוא פועל שלא בסמכות, ואף הדגישה כי יש לפעילותו היבט פלילי, משום שבפעולה שהוא מנסה להוביל לשינוי הרכב הדירקטוריון, הוא מונע ממנה לקיים את חובתה לשלוט בבזק. גרנות נטען מעוניין לשלול מבזק את הזכות להשפיע על מינוי הדירקטורים הבלתי תלויים, ובכך הוא מונע ממנה דה פקטו את השליטה בדירקטוריון.
ככל הנראה מחר תפרסם בזק את המכתב המלא של ביקום.