אג"ח כוכבים: קבוצת הנדל"ן של פולקסוואגן תגייס אג"ח בת"א

חברת צ'אמוס, בה מחזיקים בין היתר אלייד של יצחק סוארי, ג'ורג' חורש ויגאל אהובי, תגייס עד 1.5 מיליארד שקל באג"ח מגופים מוסדיים ■ הכסף ישמש להחזרת הלוואה שנטלה הקבוצה

אולם תצוגה של פולקסוואגן / צילום: שאטרסטוק
אולם תצוגה של פולקסוואגן / צילום: שאטרסטוק

הנפקת איגרות החוב הגדולה של חברת צ'אמוס (Chamoss) יוצאת לדרך. החברה, שעל בעלי מניותיה נמנים כמה מבכירי המשק הישראלי, הפיצה בשבוע שעבר מסמכים לקראת גיוס של עד 1.5 מיליארד שקל (315 מיליון ליש"ט) בהנפקה של איגרות חוב פרטיות מסדרה א'. לאחר השלמת ההנפקה ייסחרו האג"ח במערכת רצף מוסדי, המיועדת למסחר בין גופים מוסדיים.

צ'אמוס היא חברה פרטית, שהוקמה בשנת 2005 באיי הבתולה הבריטיים (BVI) כדי לרכוש מפולקסווגן בריטניה פורטפוליו הכולל 85 נכסי נדל"ן, ולהשכיר לה אותם בחזרה. מדובר בנכסים המשמשים כאולמות תצוגה ומכירה של רכבים מתוצרת קבוצת פולקסווגן (פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה) ושממוקמים ברחבי בריטניה. בעלי המניות של צ'אמוס כוללים בין היתר את יבואן טויוטה ג'ורג' חורש, קרן אלייד בראשות יצחק סוארי, יגאל אהובי וצביקה בירן.

את רכישת הנכסים מימנה אז הלוואה בנקאית, שכנגדה שועבדו הנכסים למלווים. התמורה מהנפקת האג"ח הנוכחית תשמש לפירעון אותה הלוואה בנקאית, כשלאחר מכן יקבלו מחזיקי האג"ח שיעבוד מלא וראשון על כלל הנכסים.

מנתונים שהעבירה צ'אמוס לגופים המוסדיים, עולה כי מדובר בנכסים מניבים בעלי שווי כולל של 454 מיליון ליש"ט (2.2 מיליארד שקל) שהניבו ב-2017 רווח גולמי מפעילות השכרה (NOI) של 28 מיליון ליש"ט (134 מיליון שקל). חלקה של החברה ב-NOI הסתכם ב-27 מיליון ליש"ט ושיקף ירידה קלה של כ-1% בהשוואה ל-2016.

סדרה א' שתגויס תיפרענה בתשלומים רבעוניים לא שווים החל מאפריל 2016 ועד לחודש יולי 2028, כשהריבית תשולם גם היא בתשלומים רבעוניים. מח"מ האג"ח עומד על כ-6.7 שנים והן צפויות לקבל בקרוב דירוג מחברת מידרוג.