בזק פנתה למשרד התקשורת בנוגע להרכב הדירקטוריון

ביקשה לברר האם אנטרופי יכולה לאגד מחזיקי מניות מוסדיים מעל ל-5% ממניות בזק ולדרוש לכנס אסיפה כללית למינוי דירקטורים ■ ההערכה היא שהפנייה של בזק נועדה להרוויח זמן, כדי שהיא בעצמה תוכל להביא לכינוס אסיפה כללית במאי ולהעלות בה את רשימת הדירקטורים שלה להצבעה

חברת בזק פנתה למשרד התקשורת וביקשה לברר האם אנטרופי יכולה לאגד מחזיקי מניות מוסדיים מעל ל-5% ממניות בזק , ולדרוש לכנס אסיפה כללית למינוי דירקטורים. אנטרופי מייצגת מוסדיים שמחזיקים 6.5% ממניות בזק.

הבקשה על פניה נשמעת חריגה כיוון שבזק מעולם לא פנתה למשרד התקשורת בשאלות מעין אלה - האם מותר לה לכנס אסיפה כללית, וזה נושא שבדרך-כלל הוא בתחום סמכותה של החברה להחליט בו. ההערכה היא שהפנייה של בזק למשרד התקשורת נועדה להרוויח זמן, כדי שהיא בעצמה תוכל להביא לכינוסה של אסיפה כללית במאי ולהעלות בה את רשימת הדירקטורים שלה להצבעה.

בקרב הגופים המוסדיים ואנטרופי שוררת תחושה שהיו"ר הזמני של בזק דוד גרנות, גורר רגליים בבקשתם למנות שלושה דירקטורים חיצוניים לחברה. לאחרונה הם הציגו רשימה של דירקטורים שהם מבקשים למנות לדירקטוריון, וכן הציגו ייפויי כוח המוכיחים שיש להם 6.5% ממניות בזק במאוגד.


המכתב שנשלח למשרד התקשורת וביקש את התערבותו חתום על ידי היועץ המשפטי של בזק אמיר נחליאלי, שבחודשים האחרונים מאד התקרב ליו"ר גרנות והוא זה שנותן לו את הגיבוי המשפטי למהלכים שמייצרים הרכב דירקטוריון חדש בבזק. גם היועצת המשפטית של הדירקטוריון עו"ד שירי שחם, מעורבת, בניסיונות של גרנות לייצר מציאות חדשה בדירקטוריון ויש להניח שהוא קיבל משניהם את הגיבוי המשפטי.


משרד התקשורת שתק וגילה פסיביות בכל הקשור למאבקים סביב הרכב הדירקטוריון של בזק כאשר עד אתמול עסקת סיידוף לרכישת יורוקום ולשליטה בבזק הייתה על הפרק והתחננה שיגיד את דברו ושיביע עמדה בסוגיית הזכויות שיש לבעל השליטה בדירקטוריון. המשרד לא התערב וזו הייתה אחת הסיבות המרכזיות לנסיגת סיידוף מהעסקה. מעניין האם עכשיו המשרד יתערב בסוגיה או שהוא יבין שמשתמשים בו כעת במסגרת המאבקים על הרכב הדירקטוריון.


רק נסביר כי גרנות מגבש רשימה של דירקטורים שאותם הוא רוצה להביא לאסיפה הכללית במאי. הוא מתנגד לכינוס אסיפה כעת כמו שהמוסדיים רוצים, ונראה שיחסים ביניהם לבינו אינם מהמשופרים והם סבורים שהוא מוביל מהלך שמטרתו לדחוף את רשימת הדירקטורים שלו על מנת שהוא בסופו של דבר יוכל להיבחר לתפקיד יו"ר דירקטוריון בזק.