יורוקום והבנקים נגד סיידוף: "שרשרת השליטה בבזק לא נפגעה"

הגישו את תגובתם לביהמ"ש והודיעו כי ידרשו לחלט את ה-50 מיליון השקלים שהפקיד סיידוף אם לא ישלים את העסקה: "סיידוף בנה לעצמו תמונת מצב שגויה ועל בסיסה נכנס לספירלת חששות וחרדות"

קבוצת יורוקום והבנקים הנושים קוראים לנתי סיידוף לחזור ולהשלים את העסקה לרכישת החברה, ודורשים לחלט 50 מיליון שקל שהפקיד אם יסרב לכך. "אין כל מקום להודעת סיידוף, והצעתו נותרה בתוקף מלא. על סיידוף להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה עם החברות על מנת להשלים את הנדרש לצורך השלמת הסדר החוב", נכתב בתגובה שהוגשה לבית המשפט ע"י קבוצת יורוקום והבנקים הנושים (דיסקונט, הפועלים והבינלאומי המשמשים כמשקיפים בחברה).

נזכיר כי בתחילת השבוע הודיע סיידוף כי הוא נסוג מרכישת יורוקום, בעיקר בשל מאבקי השליטה בחברת בזק - הנכס המרכזי של יורוקום. לדברי קבוצת סיידוף מאבקי שליטה אלה מעמידים בספק גדול את היכולת של קבוצת יורוקום לשלוט בבזק. "לסיידוף תחושת מוטעית ושגויה שחל שינוי מהותי לרעה במצב הנכס שהוא רוצה לרכוש", כותבת החברה ונושיה.

ביורוקום מסבירים כי: "המציאות הריאלית משפטית היא כי שליטתה של שרשרת השליטה בבזק לא נפגעה, ולמעשה כל עוד לא יחול שינוי בהוראות הדין, היא אינה ניתנת לפגיעה. גם המציאות הכלכלית היא שלא התרחש שינוי מהותי כזה או אחר", הם כותבים.

באשר למאבקים בדירקטוריון בזק, כותבים ביורוקום: "אם דירקטוריון חברה ציבורית מפוקחת היתר שליטה, קובע קריטריונים סבירים וראויים לכשירות דירקטורים, אין לראות בכך פגיעה בשליטת בעל השליטה. נהפוך הוא, בעל השליטה אמור לתמוך במהלכים שכאלה המאפשרים לטייב את איכות הדירקטוריון. יודגש כי גם לאחר קריטריונים אלה נשמר כמובן כוחו של בעל השליטה להציע את המועמדים לפי שיקול דעתו שלו ובלבד שהם עומדים בקריטריונים".

יורוקום והבנקים עוקצים את סיידוף על כך שדחק בהם לקיים עימו עסקה ובסוף הוא שנסוג: "רצונו היה להימנע 'משידור חוזר' של עסקת אפריקה שבה היה מעורב ולתיחור הממושך שניהל במהלכה. הוא קצב לוחות זמנים קשים ביותר. מנגד, 'המטבע' ששילם היו הצהרות חוזרות ונשנות על רצינות ההצעה, על מחויבות מוחלטת ועל היעדר מגבלות למימושה. אמירות אלו הובילו את החברות להתמקד בהצעת המשקיע".

ביורוקום מציינים כי מספר ימים לפני אסיפת הנושים הגיעו שתי הצעות ממשקיעים נוספים, שביקשו ארכה להגיש הצעתם וסורבו. "בקשות אלו לא נענו בעיקר בהתבסס על תחושת המחויבות לעסקה ששידר סיידוף", כותבים ביורוקום. נזכיר כי ב"גלובס" פורסם שאחד המתעניינים היה איש העסקים אלברט נאסר, שביקש להגיש הצעה ביחד עם קבוצת משקיעים.

ביורוקום מציינים שרק כמה ימים לאחר שהוגשה הבקשה לאישור ההסדר בביהמ"ש, סיידוף: "החל לשנות את טעמו, והדברים הלכו והסלימו". עוד נכתב: "סיידוף בנה לעצמו תמונת מצב שגויה ועל בסיסה נכנס לספירלת חששות וחרדות המתכנסת לתוך עצמה, תוך שהוא מקפיד להתעלם מקולותיהם של גורמים בחברות ובנושים עימם פסע יד ביד בכל התקופה המורכבת, ושקראו וקוראים לו כעת להתעשת".

כאמור החברה והבנקים כותבים שאם אכן החלטתו של סיידוף לסגת מהעסקה סופית, הם ידרשו לקבל לידיהם את הפיקדון שהפקיד כדמי רצינות בסך 50 מיליון שקל: "ככל שאפס הסיכוי להשיב את המשקיע אל המסלול, מתכוונות החברות לבקש מביהמ"ש שיורה על חילוט הפיקדון של המשקיע לטובת קופת הנושים, וזאת להקטנת הנזקים העצומים שנגרמו".

את יורוקום מייצגים משרד ליפא מאיר, את בנק הפועלים מייצג משרד גורניצקי ושות', את בנק דיסקונט מייצג משרד יגאל ארנון ושות', את הבנק הבינלאומי מייצג משרד לוינבוק ושות' ואת קבצת סיידוף מייצג שמעונוב ושות'.