חברות הסלולר מעלות אתרים שהושבתו עקב פעילות מצרית

אופטימיות זהירה אצל המפעילים הסלולריים: מתחילים להעלות אתרים בתקווה שהצבא המצרי יפסיק את התקפותיו ■ שר התקשורת איוב קרא יקיים דיון בדרום עם ראשי רשויות ונציגי החברות כדי לבחון כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה להבא

סלולרי / צילום: שאטרסטוק
סלולרי / צילום: שאטרסטוק

אופטימיות זהירה בקרב חברות הסלולר הישראליות בעניין ההתקפה המצרית על אתרי הסלולר שלהן בדרום שנחשפה ב"גלובס"

ל"גלובס" נודע כי בעקבות לחץ כבד שמפעילים גורמי ממשלה על בכירים בממשלה המצרית, ניכר בשעות האחרונות שיפור שמאפשר לחברות להחזיר אתרים סלולריים לתפקוד. ביום ראשון צפוי שר התקשורת איוב קרא לקיים פגישה בדרום הארץ עם ראשי רשויות, נציגי חברות הסלולר וגורמים נוספים, על-מנת לשבת עימם ולנסות למצוא פתרונות לבעיה, שכאמור כרגע מסתמן כי היא במגמת שיפור.

כפי שנחשף ב"גלובס", צבא מצרים "תוקף" את האתרים הישראליים בשטח ישראל, וזאת משום שהוא חושד שאנשי דאע"ש בסיני, שבהם הוא נלחם, משתמשים ברשתות הסלולריות הישראליות כדי לתקשר ביניהם. לשם כך הוא מפעיל מתקן משדר שנמצא רק בידי צבאות, שחוסם את התקשורת מהאתרים הסלולריים. כתוצאה מההתקפה החברות נאלצות להוריד את האתרים, וזוהי תמונת המצב כבר מספר שבועות ברציפות, כאשר משתמשים אינם יכולים כמעט להשתמש בשירותי הסלולר שלהם.

גורמים ישראליים כינו את המתקפה המצרית כפגיעה בריבונות הישראלית, אך ישראל, גם אם היא לא משלימה עם המהלך, נאלצת דה-פקטו להשלים איתו על אפה וחמתה.

השיבוש המצרי יכול בתנאי מזג-אוויר מסויימים להתרחב ולהגיע עד למרכז וצפון הארץ. במצב של מלחמה יש להניח כי הפעלת אמצעי כזה על-ידי גורם עוין, תיענה בתגובה צבאית מיידית.