מנכ"ל yes: "לתת הטבות מס על השקעה ביצירה הישראלית"

חברת yes הציגה היום את הפקות המקור שתעלה ב-2018, וביניהן סרטים תיעודיים שיוקדשו לבנימין נתניהו, משה כחלון ואביגדור ליברמן ■ בסרט שליווה את קמפיין הבחירות של כחלון הוא נראה אומר: "אני שם את עתידי הפוליטי בידי ליאור חורב"

"הרגולציה היום לא מותאמת למאה ה-21 ולא לוקחת בחשבון את האינטרנט ואת המודלים העסקיים החדשים" - כך אמר היום (ב') רון אילון, מנכ"ל yes, באירוע של החברה בו היא חשפה את הפקות המקור החדשות שלה.

לדברי אילון, "הפתרון לבעיה הזאת היא להפוך את המקלות לגזרים, באמצעות הטבות מס נרחבות על השקעה ביצירה ישראלית. אם תוטל רגולציה אחידה, ללא תלות אם מדובר בנטפליקס או בסלקום או בהוט או ב-yes, נגלה שההשקעה רק הולכת ועולה. המנגנונים קיימים, אפשר לקבל החלטה כזאת ברגע, וכולנו כתעשייה צריכים להתאחד סביב הנושא הזה ולהפסיק עם ההתגוששויות הקטנות בינינו". 

אילון הוסיף עוד כי לפי בדיקה שערכו בחברה' "yes וקשת וגופים אחרים יצאו בשנים האחרונות למעלה מ-400 מיליון שקל הכנסות למדינה מיצוא תוכן. זה מספר מדהים שיכול להיות רק ההתחלה, אנחנו יכולים לפתח כאן סטארט-אפ ניישן מדהים בתחום היצירה". 

באירוע הוצגו 19 הפקות ישראליות שתעלה yes השנה' ובהן 9 הפקות מקור חדשות, 4 הפקות תיעודיות חדשות ו-6 עונות המשך לסדרות שכבר עלו למסך.

בין הסדרות שהוצגו: "המנצח" - דרמה קומית-מוזיקלית מאת יוצרי "שטיסל", בכיכובם של ליאור אשכנזי, דבל'ה גליקמן ושי אביבי; "הנוכלות"- סדרת קאלט בכיכובם של אילן פלד ויעל פוליאקוב; ו"מייקל" - שמבוססת על ההצגה המצליחה שבה ייקח חלק כשחקן אורח גם אסי כהן. כמו כן, צפויות עונות חדשות ל"פאודה" ל"תאג"ד" ו"לכבודו". 

ההפקות שיעלו השנה בערוץ yes דוקו מעוררות עניין מיוחד, לאור העובדה ששלוש מהן מתמקדות בשלושה מן הפוליטיקאים המרכזיים ביותר והחשובים ביותר כיום במערכת הפוליטית: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן. 

הסרט התיעודי שיעסוק בנתניהו נקרא "קינג ביבי"' ומאחוריו עומדים דן שדור (יוצר "לפני המהפכה") והמפיק לירן עצמור. על-פי מנהל yes דוקו, גיא לביא, מדובר בסרט שבוחן באמצעות כיצד בנה את עצמו נתניהו כדמות תקשורתית כה עוצמתית ו"כיצד נזרעו הזרעים למה שאנחנו רואים היום". הסרט מבוסס על קטעי ארכיון בלבד, כולל כאלה שלא שודרו, החל מהאופן שבו נערך נתניהו לדיבייט הראשון שבו השתתף כשלמד ב-MIT - ועד שנת 2009' אז נבחר בפעם השנייה לראשות הממשלה. 

הסרט שעוסק במשה כחלון נקרא "המועמד"' ומאחוריו עומדת הבמאית טלי שמש, שהתלוותה לכחלון מאז עזב את הליכוד ועד שהתמנה לתפקיד שר האוצר. במהלך קטע מעניין מתוכו שהוקרן היום באירוע שערכה yes, נראה כחלון במהלך קמפיין בחירות 2015 כשהוא מודיע לצוותו על החלפת אבי גבאי - כיום יו"ר מפלגת העבודה ומי שהוביל עד אז את הקמפיין - ביועץ התקשורת ליאור חורב. כחלון נראה אומר בסרט: "אני שם את כל העתיד הפוליטי שלי בידיו של חורב. אם הוא יגיד מחר להפגין מול בנק הפועלים' אז למרות שאני לא אוהב את זה, נעשה את זה". 

הסרט שעוסק באביגדור ליברמן מופק על-ידי מוש דנון ומהווה, על-פי מנהל yes דוקו, ביוגרפיה שמתעדת את נסיקתו של אדם שעלה לארץ בגיל 20 והתברג בצמרת הפוליטיקה הישראלית. ליברמן שיתף פעולה עם הסרט, והוא מופיע בחלק מהקטעים בו, כשהמלצות של היוצרים מלוות אותו. 

שני פרויקטים מעניינים נוספים שיעלו ב-yes דוקו הם הסדרה "יומני אוסלו", שנוצרה על-ידי מור לושי ודניאל סיון, ושלושת פרקיה יוקרנו במלאות 25 שנה להסכמי אוסלו. הסרט כבר נרכש על-ידי רשת HBO האמריקאית וישודר גם שם. פרויקט נוסף, של העיתונאי שי גל ("אולפן שישי", "עובדה"), עוסק בסיפורה של "המחתרת היהודית" שפעלה בשנות ה-80, ובוחן כיצד היא השפיעה על המציאות הישראלית ולאן התברגו בהמשך האנשים שהיו חברים בה.