מיני-מבחן: מרצדס S AMG63 - מוטיבציה להתעשרות

גרסת ה-AMG63 של מרצדס S קופה ■ היא מקבילת הכביש של האוריינט אקספרס: אולטרה מהירה, נוחה, מפנקת את החושים ולא מיועדת להמונים

החודש פרסם ארגון ה-OECD את הסקירה השנתית שלו על כלכלת ישראל. המסקנה הייתה נחרצת: המדינה עשירה אבל אזרחיה עניים. "החברה הישראלית מתאפיינת בחוסר לכידות חברתית ובחלוקת משאבים בעייתית", קבע הארגון, "מספר העובדים העניים בה הוא מהגבוהים בעולם". את חוסר הלכידות הרגשנו היטב בנסיעת המבחן על המרצדס S קופה שעולה 1.82 מיליון שקל לפני תוספות. היא באה לידי ביטוי במבטים שחרכו אותנו בכל עצירה ברמזור בפריפריה, הרחק מ"חגורת הכסף" של המרכז.

אבל גם אנחנו שכירים, ומשלמים לנו כדי לבחון מכוניות ולא כדי לתקן את העולם. לפיכך הפעלנו את המערכת לשיכוך המצפון החברתי, שמגיעה כסטנדרט. החלונות ננעלו ובודדו אותנו מהעולם החיצון, המושבים התאימו עצמם בצורה מושלמת לקימורי גופנו, מערכת הקול - שעולה כמו משפחתית של המעמד הבינוני - ניגנה לנו את השיר "כסף כסף כסף" של אבבא וגג הזכוכית הפנורמי הזכיר לנו את הפזמון הבלתי נשכח שלו: "השמש תמיד זורחת בעולמם של העשירים".

גם עיצוב ה-S קופה נועד לשדר לסביבה את המסר "שמרו מרחק". המכונית נראית כמו כריש לבן עם גוף שרירי וזורם, המתרחב בחלק האחורי. הזנב נראה קצת עגלגל וכבד, אבל החרטום המחודד מציג פנסים מרושעים למראה וביניהם גריל שנראה כמו לוע מלא בשיניים בוהקות. מי שרואה את החרטום הזה מתקרב במראה האחורית מפנה את הדרך בזריזות.

מרצדס מציבה כיום את רולס רויס ובנטלי על הכוונת של דגמי העילית שלה וזה ניכר היטב באיכות ובעיצוב המרהיבים של תא הנוסעים, שעוטף את הנוסעים במשטחי עץ, עור, מתכת קרירה וסיבי פחמן באיכות הגבוהה ביותר. כל פינה, מתחתית הדלתות ועד לגג ולתא המטען, עטופה בחומרים נעימים למגע, המושבים החשמליים כוללים כל אופציית כוונון, חימום ואוורור, ואפילו מערך ה-LCD הרבוע והמנוכר של לוח המחוונים, שזהה ל-S קלאס החדשה, נראה מזמין יותר כאשר הוא ממוקם מעל "מרפסת" של עץ בהיר ועור לבן.

מרחב הפנים אינו עצום כמו ב-S סדאן, אבל עדיין יכול לאכלס 4 מבוגרים בגודל מלא, וצמד המושבים האחוריים הנפרדים מספקים שפע של מרחב לברכיים ולראש. תא המטען לא גדול, אבל מי בכלל צריך אותו. אין לכם מקום למלתחה ולמזוודות? תקנו חדשות כשתגיעו ליעד.

בחרטום נמצא מנוע V8 עם טורבו כפול, שנבנה במחלקת ה-AMG המהוללת של מרצדס ונושא עליו את חתימת פועל הייצור שבנה אותו. בגרסת המבחן שלנו, טרם העדכון שעדיין לא נחת בישראל, מייצר המנוע 585 כ"ס רציניים, אבל הכוכב הוא המומנט: לא פחות מ-90 קג"מ בקצת יותר מ-2,000 סל"ד. מומנט של משאית גדולה במכונית ששוקלת כ-2 טון. אפשר להיכנס לשיוט מנומנם במהירות כפולה מהחוקית בישראל עם פחות מ-3,000 סל"ד, ואם נחה הרוח, להעניק ליטוף קל לדוושה ולקבל בעיטה (מעודנת) לעבר האופק, בכל שיפוע.

הזינוק מאפס ל-100 אורך 3.9 שניות וביטול הגבלת המהירות יאפשר לכם להגיע ל-309 קמ"ש, או למהדורת החדשות של הערב. באופן מפתיע, צליל המנוע מושתק יחסית, אבל גם ה"בעיה" הזו אמורה להיפתר במודל המחודש.

החבילה הדינמית מרתקת לא פחות מהמנוע. שילוב של הנעה כפולה לכל הגלגלים עם מתלי אוויר נשלטים אלקטרונית שומר על הגוף מאוזן בכל שיפוע ונוטה לתעתע בחושים בנוסח סימולטורים תעופתיים: אתם נכנסים לפנייה במהירות לא הגיונית בעליל והצלעות מבשרות לכם על כוחות ג'י אדירים, אבל אופק הראייה נותר מאוזן לחלוטין והמכונית נותרת קלה לשליטה.

מתלי האוויר מבודדים את הרכב לחלוטין מהאספלט, ואף שהמצב הספורטיבי מחדד משמעותית את התגובות על כבישים מפותלים, זה לא AMG-GT. ה-S קופה היא תכשיט מרהיב, שתוכנן בעיקר למשימות של שיוט מהיר של מאות קילומטרים ביום, בכל מזג אוויר, מבלי לעייף את הנהג. אמנם 1.82 מיליון שקל הם סכום שיישמע לרבים בלתי רלוונטי, אבל במציאות הישראלית הנוכחית, שבה כבישי הארץ מוצפים בפרארי ולמבורגיני, וסוכנות בנטלי החדשה צוברת רשימת הזמנות מכובדת עוד בטרם נחתה מכונית אחת בישראל, מדובר בפלח עולה וצומח. ולנו לא נותר אלא לצטט עוד משפט אחד מאותו שיר אייקוני של אבבא: "אני חייב לעזוב, לצאת ללוס וגאס ומונאקו כדי להרוויח הון. זהו עולם של עשירים".