"עיר המלכים" באילת תיפתח מחדש בהשקעה של כ-150 מ' ש'

חברת ברקליס בשליטת מוטי גרין, שרכשה את הפרויקט הכושל, קיבלה היתר בנייה והחלה בעבודות להסבתו למתחם של מסחר ובילוי ■ המתחם יכלול 12 אולמות קולנוע, אולם קונגרסים, מסעדות ובריכה, בשטח של 18 אלף מ"ר החברה תבקש להוסיף לפרויקט זכויות ל-1,300 חדרי מלון

הדמיה של פרויקט עיר המלכים באילת/ הדמיה : ברקליס
הדמיה של פרויקט עיר המלכים באילת/ הדמיה : ברקליס

חברת ברקליס בשליטת היזם מוטי גרין, המקימה קניון גדול בים המלח, קיבלה לאחרונה היתר בנייה להסבת מבנה עיר המלכים באילת, למתחם מסחר ובילוי שיכלול 12 אולמות קולנוע, אולם קונגרסים הכולל 1300 מקומות ישיבה, מתחם מסיבות בריכה, מתחם מזון מהיר, פאבים, ומתחם של משחקי מחשב ומציאות מדומה ו-4000 מ"ר ביתני משחק.

מהחברה נמסר כי את אולמות הקולנוע עומדת להפעיל חברה חדשה שתגיע לישראל לראשונה, ולגבי השכרת אולם הקונגרסים מתנהל משא מתן עם חברת ישרוטל. כמו כן, שטח ניכר מהפאבים ומתחם הבריכה כבר הושכר לחברה המפעילה מועדוני לילה באילת ובהם מועדון הסלינה והשאטו. בסך-הכול יכלול המתחם 18 אלף מ"ר שטחים בנויים, ועלויות ההתאמה מוערכות על-ידי ברקליס ב-150 מיליון שקל. בנוסף, העריכו בברקליס כי העבודות להסבת המתחם צפויות להסתיים בעוד כשנה וכי המתחם החדש צפוי להיפתח בפסח 2019.

בהמשך מתכוונת החברה, המיוצגת על-ידי עו"ד חגי אדורם, להגיש לות"ל תוכנית לתוספת זכויות בנייה של 50 אלף מ"ר להוספת 1,300 חדרי מלון שיוקמו במעטפת המתחם. חדרי המלון יוקמו ללא שטחים ציבוריים כמו בריכה או חדר אוכל, כאשר שירותים אלו יהיו זמינים במתחם הבילוי עצמו. "הקונספט הזה יאפשר לנו להקים חדרי מלון ברמה של 5 כוכבים בעלות ללילה של חצי מהמקובל באילת, בגלל החיסכון בשטחים ציבוריים" אמר גרין בשיחה עם "גלובס". "אנחנו שומעים כל הזמן על הירידה שיש בפעילות של רשתות השיווק והמסחר הקמעונאי, בגלל הגידול במכירות באינטרנט, וראיה לכך שקניונים שלמים בארה"ב נסגרים. דבר אחד אי אפשר לקנות באינטרנט וזה בילוי. לכן המגמה היא להקים מתחמי בילוי שיש בהם שילוב של מסחר.

"העבר גם הוכיח שהמתחם לא יכול לשרוד כלכלית כאטרקציה תיירותית אחת כמו עיר מלכים, ולכן חשוב התמהיל שיאפשר בילוי לכל שכבות הגיל".

36 מיליון שקל

בסוף 2015 נמכר פארק עיר המלכים תמורת 36 מיליון שקל לחברות ברקליס ודונה, לאחר שהפארק שהוקם על-ידי אפריקה ישראל ומשפחת דנקנר נקלע לכינוס נכסים בשל חובות לבנק לאומי. הפארק, שעסק בסיפורי התנ"ך כולל מבנה בן 4 קומות ו-10,000 מ"ר, המזכיר בצורתו ארמון מלכים ובנוי על 16.3 דונם וממוקם בלגונה המזרחית באילת, סמוך למלונות הרודס, דן ורויאל ביץ'. הפארק נפתח ביולי 2005 , ולאורך השנים סבל מירידה מתמדת במבקרים ובהכנסות, עד שנקלע להליך של כינוס נכסים. לאחרונה נחתם הסכם בין ברקליס לדונה, שותפות שוות בפרויקט, כי ברקליס תרכוש את חלקה של דונה במבנה. העסקה טרם הושלמה.