ברגל ימין: פתיחה נאה למהדורת החדשות של ערוץ 20

המהדורה, שנועדה להציג קו ימני יותר, רשמה ממוצע של 3% בשבוע הראשון לשידורה • קשת שוב שולטת בטבלת הרייטינג השבועית עם 9 מתוך 10 התוכניות בדירוג

צוות חדשות ערוץ 20: אלירן טל, שמעון ריקלין, דנה סומברג ונועם אמיר / צילום: נדב כהן יונתן
צוות חדשות ערוץ 20: אלירן טל, שמעון ריקלין, דנה סומברג ונועם אמיר / צילום: נדב כהן יונתן

האירוע המרכזי בשבוע החולף בכל הנוגע לנתוני הרייטינג הוא עליית מהדורת החדשות של ערוץ 20, לאחר תקופה ארוכה שבה ניסו בערוץ לקדם את המהלך. המהדורה בהגשת דנה סומברג, שמתיימרת להציג קו ימני/לאומי/שמרני יותר מהמהדורות המקבילות, הפתיעה בימים הראשונים עם נתונים שהיו גבוהים מהצפוי, והגיעה בשיאה, ביום שני, לנתון של 4%. בשלושת הימים הראשונים לשידורה, המהדורה גם רשמה נתונים גבוהים מאלה של המהדורה המקבילה של  תאגיד השידור "כאן", ואת השבוע הראשון היא מסיימת עם ממוצע של 3%, הדומה מאוד לממוצע 5 המהדורות המקבילות של "כאן".

עם זאת, כפי שיודעים היטב גם בערוץ 20 עצמו, המהדורה תצטרך להיבחן לאורך זמן (השבוע הקרוב של חול המועד יהיה כנראה לא רלוונטי), וגם הבנצ'מארק שלכאורה הוצב לה כעת, נתוני המהדורה של השידור הציבורי, עשוי להתגלות בהמשך כמאתגר. בימים שבהם שבה גאולה אבן להגיש את המהדורה, היא השיגה נתונים גבוהים במעט מאלה של מהדורת ערוץ 20, אבל יותר מכך, בשבוע שקדם לעליית המהדורה החדשה, עמד ממוצע הרייטינג של מהדורת "כאן" על נתון גבוה בהרבה של 4.3% - גבוה גם מהשיא היומי שרשמה עד כה מהדורת ערוץ 20.

עליית המהדורה של ערוץ 20 מתרחשת דווקא בתקופה שבה תעשיית הטלוויזיה כולה מורידה פרופיל, לקראת תקופה של חגים ומועדים שבהם הצפייה בטלוויזיה יורדת באופן מסורתי בחדות. גם בשבוע הזה קשת ממשיכה לגלות עליונות ברורה, ובדומה לשבוע שעבר, 9 מתוך 10 התוכניות המובילות של השבוע שייכות לה. בולטת במיוחד "ארץ נהדרת", שמתברגת במקום הראשון עם נתון גבוה מאוד בעידן שאחרי הפיצול - 21.1%.

רשת מכניסה רק את "גוט טאלנט ספיישל ילדים", שמתברגת במקום החמישי. התוכנית הבולטת של ערוץ 10 השבוע היא הדוקו-ריאליטי "חוזרים לחיים", שנפרדת עם 7.6%. 

רייטינג
 רייטינג