לא מוגנת: גריינדר העבירה מידע על נשאי HIV לחברות חיצוניות

חברת מחקר נורווגית מצאה כי מפעילת אפליקציית ההיכרויות הפופולרית בקרב הקהילה הגאה מכרה מידע אודות הסטטוס הבריאותי של המשתמשים • בחברה ציינו: "אם אתם בוחרים לכלול את האינפורמציה הזו בפרופיל שלכם, היא תהפוך לציבורית"

גריינדר / צילום: שאטרסטוק
גריינדר / צילום: שאטרסטוק

אפליקציית ההיכרויות לגייז גריינדר העבירה מידע על משתמשיה בנוגע לסטטוס נשאות HIV לחברות צד שלישי. השיתוף במידע נעשה עם שתי חברות, אפטימייז ולוקאליטיקס, נחשף ע"י חברת המחקר הנורווגית סינטף ודווח באתר באזפיד. החשיפה עוררה זעם ברשתות החברתיות וכונתה הפרת אמון בין גריינדר למשתמשיה. גריינדר הודיעה בעקבות הדיווח שתפסיק לשתף את הפרטים הרגישים עם חברות צד שלישי. בנוסף, סינטף חשפה שהחברה העבירה מידע כמו מיקום ג'יפיאס, נטייה מינית וסטטוס זוגי של משתמשיה למפרסמים שונים.

משתמשי גריינדר יכולים לבחור אם לציין בפרופיל שלהם אם נמצאו נשאים של HIV, מתי נבדקו לאחרונה ואם הם מקבלים טיפול ל-HIV או נוטלים את הגלולה המונעת PrEP. החברה טוענת כי חלקה במידע בנוגע לסטטוס הנשאות עם חברות צד שלישי כדי לבחון ולשפר את הפלטפורמה וכי מדובר בפרקטיקה מוכרת בתעשייה, אך ציינה כי מידע רגיש עובר הצפנה לפני שיתופו וכי חברות חיצוניות מתחייבות בחוזה לשמור עליו מאובטח וחסוי.

"גריינדר מעולם לא מכרה אינפורמציה אישית עם פרטים מזהים על משתמשיה למפרסמים או חברות צד שלישי ולעולם לא תעשה זאת - במיוחד אינפורמציה הנוגעת לנשאות HIV או תאריך הבדיקה האחרונה. כחברה שמשרתת את קהילת הלהטב"ק אנחנו מבינים את הרגישות סביב הנושא" כתב סקוט צ'ן, מנהל הטכנולוגיה של גריינדר בפוסט בטאמבלר. למרות זאת, צ'ן ציין כי "אם אתם בוחרים לכלול את האינפורמציה הזו בפרופיל שלכם, היא תהפוך לציבורית".

לפני כשבוע נחשף כי פגם אבטחה באפליקציה מאפשר חשיפה של המיקום של המשתמשים, אפילו אם הם בוחרים שלא לשתף את המידע הזה בפרופיל שלהם.