ירי במשרדי יוטיוב בקליפורניה; היורה נהרגה במהלך האירוע

המשטרה דיווחה כי איתרה 4 פצועי ירי • בנוסף, הערכות המשטרה הן שההרוגה באירוע היא ככל הנראה היורה עצמה, וייתכן שנהרגה מירי עצמי • באתר "דיילי ביסט" דווח כי "בכיר ברשויות החוק מסר כי החשודה ירתה בבן זוגה במשרדי יוטיוב"

משרדי יוטיוב, היום / צילום: רויטרס
משרדי יוטיוב, היום / צילום: רויטרס

עובדי יוטיוב דיווחו למשטרה על ירי במשרדים הראשיים שלה בסן ברונו, קליפורניה. המשטרה דיווחה כי איתרה ארבעה פצועי ירי. בנוסף הערכות המשטרה הן שההרוגה באירוע היא ככל הנראה היורה עצמה שייתכן ונהרגה מירי עצמי. המשטרה הוסיפה כי לא היא לא יכולה להוסיף פרטים נוספים בעת הזו.

באתר הדיילי ביסט דיווחו כי "בכיר ברשויות אכיפת החוק מסר כי החשודה ירתה בבן זוגה במשרדים של יוטיוב".

לפי הדיווחים האחרונים, כל הפצועים (עד עתה ידוע על 4) פונו אל בית החולים Zuckerberg San Francisco General ודוברות בית החולים אישרה כי מרכז הטראומה קיבל מספר פצועים מהירי.

משטרת סן ברונו פועלת באזור וחוקרת את הנעשה. יש לציין שבדיקת המשטרה תיערך במהלך השעות הקרובות יחד עם ה-FBI כדי לוודא שלא היו יורים נוספים באירוע. הרשויות הזהירו את הציבור להתרחק מהאיזור. מוקדם יותר בתחנות טלוויזיה מקומיות שודרו צילומים של עובדים עוזבים את המקום עם ידיהם מורמות. 

ואדים לרווסיק, העובד בחברה צייץ מוקדם יותר בטוויטר כי הוא ועובדים נוספים מבוצרים באחד החדרים, לאחר ששמע יריות וראה אנשים נמלטים. לאחר מכן לרווסיק צייץ כי הוא פונה מהמקום ונמצא עכשיו במצב בטוח. עובד אחר, טוד שרמן צייץ כי הרצפה רעדה ובתחילה הם חשבו שמדובר ברעידת אדמה, ושלאחר מכן ראה טיפות דם על הרצפה. במשרדים בסן ברונו מועסקים 1700 אנשים.

ארין ג'נק שנמצאה במשרד סמוך בשעת הירי פרסמה בחשבון הטוויטר שלה מעט תמונות מהאירוע:

הנשיא טראמפ הגיב בחשבון הטוויטר שלו לאירוע:

נציין כי לפני כמה ימים פורסם שיוטיוב יוצאת במדיניות חדשה האוסרת העלאת סרטונים שמקדמים מכירה של כלי נשק או מקשרים לאתרים שמוכרים אותם. יאסרו גם סרטונים שבהם הדרכות להרכבת רובים. הפלטפורמה של יוטיוב הייתה פופולרית עד היום בקרב חובבי כלי נשק ורובאים, והמדיניות החדשה שלה עשויה להיראות כנקיטת עמדה בנושא הבקרה על כלי נשק, שנחשב טעון ושנוי במחלוקת במיוחד בארה"ב.

בעקבות מדיניות יוטיוב, ה-NRA, איגוד הרובאים הלאומי האמריקאי, קרא בימים האחרונים להתקוממות כנגד החברה.