נחשפה זהות היורה במשרדי חברת יוטיוב בקליפורניה

נאסים אגדאם, בת 39 מסן דייגו, ביצעה את הירי במשרדי יוטיוב, שבמהלכו נפגעו 3 אנשים, והיא שמה קץ לחייה • עדיין לא ברור מה היה המניע לירי, אך לפי הרשויות לא מדובר במעשה טרור • אביה של אגדאם טען כי בתו כעסה על יוטיוב לאחר שהחברה הפסיקה לשלם לה עבור הסרטונים שלה

עובדי יוטיוב עוזבים את משרדי החברה אחרי הירי / צילום: רויטרס
עובדי יוטיוב עוזבים את משרדי החברה אחרי הירי / צילום: רויטרס

האישה שביצעה את הירי ההמוני בקמפוס של יוטיוב זוהתה כנאסים נג'פי אגדאם, לפי הצהרת המשטרה. אגדאם; בת 39 מסן דייגו, השתמשה באקדח 9 מ"מ לביצוע הירי, ולפי הרשויות, לא היה מדובר במעשה טרור.

עדיין לא ברור מה המניע והאם אגדאם הייתה קורבן לאלימות במשפחה. אגדאם מתה מירי עצמי, לפי המשטרה. NBC מדווחים כי אגדאם העלתה בעבר סרטון בו טענה כי יוטיוב הפלו אותה לרעה וסיננו את התוכן שהיא מעלה.

נאסים נג'פי אגדאם, ביצעה את הירי במשרדי יוטיוב
 נאסים נג'פי אגדאם, ביצעה את הירי במשרדי יוטיוב

אביה של אגדאם, איסמאעיל אגדאם, אמר כי בתו כעסה על יוטיוב, לאחר שהחברה הפסיקה לשלם לה עבור הסרטונים שלה, בראיון ל-the Bay Area News. אגדאם הוסיף כי הוא דיווח עליה כנעדרת ביום שני, לאחר שלא ענתה לטלפון יומיים.

לדבריו, אמש המשטרה צלצלה ואמרה לו כי נמצאה ישנה במכונית, והוא הזהיר את המשטרה שהיא עלולה ללכת ליוטיוב, מכיוון שהיא "שונאת" את החברה. דוברת המשטרה אישרה כי שוטרים איתרו אישה עם שם זהה ישנה ברכב באזור Mountain View ביום שלישי בבוקר.

בעקבות הירי יוטיוב הסירה את חשבונה של אגדאם, וגם חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלה הוסרו.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, שלח אימייל לכל עובדי יוטיוב בעקבות התקרית, בו כתב כי "אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לתמוך בפצועים ובמשפחותיהם", והוסיף כי "אני אסיר-תודה על התמיכה שקיבלנו ובעיקר מודה לרשויות החוק ולצוות הביטחון שלנו שפעלו במהרה כדי לשמור על כולם. אני יודע שרבים מכם המומים כרגע. בימים הקרובים אנחנו נספק תמיכה כדי לעזור לכל משפחת גוגל להחלים מהטרגדיה הזו, שעולה על כל דמיון".

 

אגדאם ירתה בשלושה אנשים, ואדם רביעי נפצע בזמן שאנשים ברחו בעקבות הירי. לפי המשטרה, אין כרגע כל הוכחה כי אגדאם הכירה את הקורבנות. דובר בית החולים Zuckerberg San Francisco General Hospital אמר כי התקבלו בו שלושה פצועים, גבר בן 36 שמצבו קריטי, אישה בת 32 במצב קשה ואישה בת 27 במצב קל.

האירוע נחקר בשיתוף-פעולה בין ה-FBI ומשטרת סן ברונו, קליפורניה, שבה נמצאים המשרדים הראשיים של יוטיוב. המשטרה הגיעה לזירה לאחר שעובדי יוטיוב דיווחו על ירי במשרדים, המשרדים פונו, והציבור התבקש להתרחק מהאזור. בתחנות טלוויזיה מקומיות עובדים נראו עוזבים את המקום עם ידיהם מורמות.

חלק מהעובדים פרסמו עדכונים חיים על ההתרחשות ברשתות החברתיות. ואדים לרווסיק, העובד בחברה, צייץ בטוויטר כי הוא ועובדים נוספים מבוצרים באחד החדרים, לאחר ששמע יריות וראה אנשים נמלטים. לאחר מכן לרווסיק צייץ כי הוא פונה מהמקום ונמצא עכשיו במצב בטוח.

עובד אחר, טוד שרמן, צייץ כי הרצפה רעדה, ובתחילה הם חשבו שמדובר ברעידת אדמה, ולאחר מכן ראה טיפות דם על הרצפה.

במשרדי יוטיוב בסן ברונו מועסקים 1,700 אנשים.