הדריסה בעיר מינסטר הגרמניה: ככל הנראה לא אירוע טרור

(עדכון) - הנהג, שדרס שלושה אנשים והתאבד, הוא ככל הנראה גרמני מעורער בנפשו בן 48 • המשטרה מסרה כי המניע אינו ברור בשלב זה, אך אתר המגזין "שפיגל" דיווח, כי ישנו חשד ממשי שמדובר במתקפה מכוונת

פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין / צילום: רויטרס
פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין / צילום: רויטרס

חשד לאירוע דריסה בגרמניה: שלושה בני אדם נהרגו במה שמסתמן כהתקפה מכוונת בעזרת כלי רכב מסחרי (ואן) בעיר מינסטר במערב המדינה. המשטרה מסרה כי המניע לתקיפה אינו ברור בשלב זה, אך אתר המגזין "שפיגל" דיווח, כי ישנו חשד ממשי שמדובר במתקפה מכוונת, ולא בתאונה. הנהג הדורס, לפי הודעת המשטרה, התאבד.

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי התוקף הוא ככל הנורא גרמני מעורער בנפשו, בן 48, והעיתון "זידויטשה צייטנוג" דיווח כי "הרשויות אינן חושדות בשלב זה שמדובר בהתקפה על רקע טרור איסאלמי". המשטרה הגרמנית עורכת בשעות אלה חיפוש בביתו של החשוד, שירה בעצמו לאחר אירוע הדריסה.

כלי התקשורת בגרמניה פרסמו בדקות האחרונות תמונות ממרכז העיר מינסטר, שבהן נראו שולחנות בתי קפה הפוכים וכיסאות מוטלים על פני מה שנראה כנתיב הדריסה. יום שבת הוא יום חופש בגרמניה, ומזג האוויר האביבי הביא תושבים רבים לצאת למרכזי הערים ברחבי המדינה.

לפי דיווחי התקשורת, כוחות מיוחדים של המשטרה הגרמנית כבר נפרסו בעיר, והמשטרה שלחה תגבורת מכל מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה למינסטר. נוסף על שלושת ההרוגים באירוע, מלבד הנהג, פונו לבתי החולים שישה פצועים במצב קשה ופצועים נוספים, מסרה המשטרה בשלב זה.

תושב מקומי שהיה באזור אמר לרשת הטלוויזיה האזורית MDR, כי שמע רעש התרסקות וראה אנשים בורחים מאזור האירוע. עוברת אורח אחרת אמרה לכתבת העיתון "בילד" כי רכבה על אופניה כש"פתאום הגיע גל של אנשים שצעקו 'התרחקו מכאן, מישהו דרס אנשים, זה אירוע טרור'".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מיהרה להגיב על האירוע ואמרה, כי "מחשבותינו עם הקורבנות ועם בני משפחותיהם". שותפתה לקואליציה, ראשת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית אנדראה נהלס, פרסמה גם היא הודעה, שבה כתבה כי היא "מקווה שהרשויות בגרמניה יבררו בהקדם את הרקע למתקפה". ראש העיר מינסטר אמר כי "העיר כולה אבלה" על מותם של לפחות שלושה בני אדם במתקפה. כ-300 אלף בני אדם גרים בעיר מינסטר, והפיגוע אירע במרכז ההיסטורי שלה, במסעדה מקומית בשם "קיפנקרל".

אם יתאמת החשד כי מדובר בדריסה מכוונת, הרי שזהו אירוע הדריסה הראשון במדינה מאז הפיגוע שאירע בשוק החג המולד בברלין בדצמבר 2016. שוהה בלתי חוקי ממוצא תוניסאי, אניס עמרי, דרס אז במשאית שחטף קהל רב בשוק חג מולד במערב העיר, והרג 12 בני אדם, ביניהם הישראלית דליה אליקים. חקירה של האירוע העלתה בדיעבד כשלים מודיעיניים ומבצעיים רבים בקרב רשויות החוק בגרמניה. בדיוק היום לפני שנה דרס טרוריסט מוסלמי עוברים ושבים בשטוקהולם, ציינו כלי התקשורת בגרמניה.