קרן הון סיכון חדשה שמתמחה בסייבר גייסה 50 מיליון דולר

CyberStarts גייסה את הסכום ממשקיעים מקומיים • הראיון המלא עם גילי רענן יתפרסם מחר במוסף G

גילי רענן / צילום: איל יצהר
גילי רענן / צילום: איל יצהר

גילי רענן, מהשותפים בקרן ההון סיכון סקויה ישראל ומי שהוביל בה את ההשקעה באדאלום שנמכרה למיקרוסופט תמורת 320 מיליון דולר, משיק בימים אלה את CyberStarts, קרן הון סיכון חדשה שתתמקד בסטארט-אפים בתחום הסייבר. הקרן כבר גייסה 50 מיליון דולר.

"מה שקרה", מספר רענן בראיון שיתפרסם מחר במוסף G, "הוא שהתאספה סביב הקרן קבוצה של כל יזמי הסייבר הישראלי. כמעט 50 יזמים שהשקיעו בה מ-200 אלף דולר עד 5 מיליון דולר. זו תהיה הקרן הראשונה והיחידה בעולם שממומנת על ידי יזמים מהתחום. עד כמה שזה נשמע מוזר, אין עוד קרן כזאת בעולם, שרוב המימון שלה מגיע מיזמים שבנו חברות שהצליחו ושעשו את כספם בתחום שבו פועלת הקרן".

מי היזמים שהשקיעו בקרן?

"השמות המוכרים שהשקיעו הם מריוס נכט ושלמה קרמר מצ'ק פוינט, מיקי בודאי ועמיחי שולמן מאימפרבה טראסטיר, רקש לונקר מטרסטיר ו-One Secure, ניר צוק מפאלו-אלטו נטוורקס וכמובן כל הדור החדש של היזמים שמכרו חברות ב-100 עד 400 מיליון דולר בשנים האחרונות".

בכמה חברות אתה מתכוון להשקיע בכל שנה?

"אני משער שאני אבצע משהו כמו שתיים עד שלוש השקעות בשנה. אני מנסה לזהות את הבעיות הכי גדולות בתחום בשנים הבאות, ולזהות את הצוותים הכי טובים לטפל בהן. כשאתה הולך עם גישה כזאת, מועד האקזיט הוא לא פקטור חשוב.

"אם העסק הולך טוב והחברה גדלה, אין פה יעד לייצר אקזיט תוך מספר שנים מוגדר, אלא לקבל את ההחלטות העסקיות הנכונות, ואז דברים טובים יקרו לך גם בצד הפיננסי. הרעיון הוא לבנות חברות מצליחות בתחום ולפתור את הבעיות הגדולות ביותר. התוצאה הפיננסית תהיה תוצר הלוואי של זה".

רענן מודע לכך שאחרי מבול ההשקעות והאקזיטים של השנים האחרונות, תחום הסייבר רוויי בחברות ובמשקיעים, אבל בטוח שצורכי השוק המתפתח מבטיחים שגם בשנים הבאות יקומו בו חברות משגשגות.

הוא גם משוכנע כי למרות גודלה של הקרן ועל אף שהיא מצטרפת למשחק רק עכשיו, תיהנה הקרן החדשה שלו מיתרון משמעותי על פני שחקנים אחרים שכבר פועלים בשוק. "ישראל היא מעצמה בתחום פתרונות הסייבר", הוא אומר, "והדבר הראשון שעשיתי היה ללכת לדבר עם היזמים. עם אלו של צ'ק פוינט ושל פאלו-אלטו נטוורקס, אימפרבה וטרסטיר - החברות הגדולות והמוצלחות ביותר שצמחו פה. סיפרתי להם על מה שאני רוצה לעשות והם אמרו לי, 'אנחנו רוצים להיות בפנים'".