מודיעין מזנקת ב-13%: סימני נפט בקידוח בורדו בקליפורניה

השותפות דיווחה היום כי הקידוח בו היא שותפה בפרויקט Grapevine בקליפורניה הגיע לעומקו הסופי, ועפ"י ניתוח הממצאים שנאספו ודוגמאות סלע שנלקחו מהקידוח, קיימים בו סימנים להימצאות נפט

קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יחידת ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין  מזנקת ב-12% במחזור גבוה בבורסה בתל-אביב. זאת לאחר שהשותפות דיווחה היום (ב') כי הקידוח בו היא שותפה בפרויקט Grapevine בקליפורניה הגיע לעומקו הסופי, ועל-פי ניתוח הממצאים שנאספו תוך כדי קדיחה וניתוח בדיקת הלוגים החשמליים (הבודקת את תכונות הסלע והנוזלים המצויים בתוכו באמצעות מכשירי מדידה חשמליים) ודוגמאות סלע שנלקחו מהקידוח, קיימים בו סימנים להימצאות נפט.

על בסיס ממצאים אלה, החליטו השותפים בקידוח לבצע מבחני הפקה שמטרתם לאמוד את קצבי ההפקה ואת גודל המאגר בקידוח.

בדוח משאבים שהוכן על-ידי מעריך חיצוני הוערכו משאבי הנפט והגז בפרוספקט Bordeaux בכ-13.6 מיליון חביות (שווי של כ-950 מיליון דולר לפי מחיר חבית של כ-70 דולר).

מודיעין צפויה למסור דיווח נוסף לפני התחלת ביצוע מבחני ההפקה בפועל, שיכלול פירוט על המועדים והאופן שבו יתבצעו מבחני ההפקה, וכן את עלותם המשוערת.

טרם הקידוח, הוערכה העלות הכוללת של קידוח cursu בכ-4.6 מיליון דולר לכלל השותפים בפרויקט, ועלות ביצוע מבחני ההפקה נאמדת בכ-600 אלף דולר נוספים.

למודיעין יש החזקה של 23.5% בפרויקט Grapevine, וחלקה היחסי בהוצאות הקידוח, שהתנהל עד היום במסגרת התקציב ולוחות הזמנים שהוערכו על-ידי השותפים, נאמד בכ-1.1 מיליון דולר, ועוד 140 אלף דולר למבחני ההפקה.

בימים אלה מתבצע קידוח יבשתי נוסף בו שותפה מודיעין (עם החזקה של כ-36%), בפרויקט Cassini. הקידוח בפרויקט Cassini הוא הראשון מבין 3 פרויקטים משותפים המבוצעים ביחד עם Aera Energy וקרן Bylo, קרן אמריקאית המתמחה בהשקעות בתחום האנרגיה.

התקציב הכולל של הקידוח מוערך בכ-3.3 מיליון דולר, וחלקה של השותפות בתקציב הקידוח, כולל מבחני הפקה ככל שיהיו, נאמד בכ-1.7 מיליון דולר.

הערכת דוח המשאבים לאומדן הטוב ביותר למשאבי נפט וגז בפרויקט Cassini עומדת על כ-24.2 מיליון חביות נפט, וההסתברות למציאת משאבים בפרויקט זה נאמדת ב-73%.

שווי השוק של מודיעין בבורסה עומד על כ-70 מיליון שקל.