מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן נבחר כ"מוביל תעשייה עולמי"

הפרס יוענק לוולדמן בכנס התעשייה  ChipEx2018 • לפי הודעת מלאנוקס, וולדמן נבחר בשל תרומתו הנכבדה לקידום התעשייה, חזונו, ועשייתו רבת השנים

איל וולדמן / צילום: תמר מצפי
איל וולדמן / צילום: תמר מצפי

איל וולדמן, מייסד, נשיא ומנכ"ל חברת הטכנולוגיה מלאנוקס, נבחר כ"מוביל תעשייה עולמי" בפרס שיוענק לו בכנס התעשייה ChipEx2018. הפרס יוענק לוולדמן על-ידי ג'ון נויפר, מנכ"ל איגוד תעשיית השבבים האמריקאי, וכן על-ידי שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ושני יושבי הראש של הכנס, שלמה גרדמן, מנכ"ל חברת איי אס ג'י ויזם הכנס, ופרופ' רן גינוסר, ראש מרכז המחקר ל- VLSI בטכניון.

בשנה שעברה זכה בפרס ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר. בהודעת מלאנוקס נכתב כי זוכים בעבר של הפרס כוללים את מקימי חברות ברודקום וקוואלקום, בכירים בחברות מובילות בתעשיית השבבים כגון אפל, ואינטל ופרופסורים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם.

לפי הודעת מלאנוקס, וולדמן נבחר בשל תרומתו הנכבדה לקידום התעשייה, חזונו, ועשייתו רבת השנים הכוללת את הקמת החברה הישראלית שהיום מובילה עולמית בשוק הקישוריות מקצה לקצה.

וולדמן מסר כי "זהו כבוד גדול עבורי להיבחר על ידי האיגוד, הישג זה עבורי ועבור מלאנוקס מסמל את העבודה הקשה רבת השנים שאנו משקיעים על מנת לייצר טכנולוגיה טובה יותר שתדחוף את גבולות הפתרונות הקיימים ותגיע להישגים ושיאים חדשים. אני בטוח שנמשיך להוביל את תעשיית פתרונות הקישוריות מקצה לקצה בעולם להישגים משמעותיים, ככל שהמוצרים שלנו טובים יותר כך הם משפיעים על התעשיות המשתמשות בפתרונות שלנו ומקדמים אותן. תחומים כמו רפואה, בטחון לאומי, מערכות פיננסיות ועוד רבים מגיעים בזכות המוצרים שלנו לתגליות המשפרות את העתיד של כולנו".

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית, בטכנולוגיות Ethernet ו- Infiniband . החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 4 מיליארד דולר, שיא של מעל 5 שנים. החברה נמצאת בעיצומו של מאבק פרוקסי של בעלת המניות סטארבורד, שדורשת להחליף את חברי הדירקטוריון בטענה שהחברה מציגה רווחיות תפעולית נמוכה ביחס לחברות מתחרות.