בזק משקיעה בשדרוג קיבולת הרשת שלה לקראת המונדיאל

בכיר בחברה: סלקום היו היחידים שנענו לאתגר והתחברו אלינו בממשק מתקדם

בזק / צילום: איל יצהר
בזק / צילום: איל יצהר

חברת בזק הקדימה השקעות ברשת לטובת המונדיאל והקיץ בכלל. החברה הציעה לספקיות האינטרנט חיבורים מתקדמים בממשקים של 100 ג'יגה אתרנט, על-מנת לעמוד בביקושים והיקפי הצריכה במיוחד לקראת המונדיאל והקיץ. בדרך-כלל חודשי החופש הגדול מאופיינים בצריכת אינטרנט מוגברת בגלל שמרבית הילדים בבתים, ולכן השימושים עולים.

המונדיאל השנה ישודר באיכות צפייה 4K, וחברות הטלוויזיה שמשדרות על גבי האינטרנט נערכות אף הן על-מנת להבטיח שאיכות הצפייה לא תסבול מקיטועים - נושא רגיש מאד אצל חובבי הספורט.

בכיר בבזק ציין כי החברה רואה במונדיאל אתגר הנדסי ונערכת לקראתו. הוא הדגיש כי החברה הקדימה טיפולים שוטפים ב-11 אלף ארונות תקשורת ברחבי המדינה כדי למנוע תקלות. לדבריו, "הכנסנו ציוד חדש שתומך בטכנולוגיה של חיבור 100 ג'יגה אתרנט, ועודדנו את ספקיות האינטרנט להתחבר אלינו בחיבור החדש. גם הצד השני צריך לעשות השקעה, ואני יכול להגיד לך שסלקום היו הראשונים שהבינו את החשיבות והתחברו אלינו בממשק חדש שעומד להתרחב בימים הקרובים פעם נוספת".

לדברי הבכיר, "הממשק החדש הוא בשורה, כי זה אומר שלא כל הזמן צריך עבודה תפעולית של עוד קו ועוד קו. זה אומר שכדי להגדיל קיבולת אפשר בפקודה בלבד, ואני שמח שחלק מהספקים אימצו את זה".

אתמול (ד') נחשף ב"גלובס" כי משרד התקשורת בוחן כיצד להתמודד עם התמחור שמשלמות חברות הטלוויזיה פרטנר וסלקום לבזק עבור צריכת הטלוויזיה דרך האינטרנט הצפויה לגבור מאד לקראת המונדיאל. לקוח שצופה באיכות צפייה ב-4K צורך רוחב פס גדול פי 4 מאשר לקוח שרואה ב-HD. זה אומר שחברות הטלוויזיה שמעבירות את השידור על גבי האינטרנט חייבות להיערך לא רק הנדסית לאתגר, אלא יש כאן גם בעיה כלכלית בגלל תוספת התשלום שיידרשו לה - מה שעשוי לגרום לחלקן לצרות צרורות.