חברת הסטארט-אפ רוקאאוט הודיעה על גיוס של 4.2 מיליון ד'

זאת בסבב סיד מהקרנות TLV Partners ו-Emerge • החברה מספקת טכנולוגיה לחברות העוסקות בפיתוח תוכנה, לפתרון מהיר של תקלות בסביבת הפרודקשן (גירסת התוכנה המופצת ללקוחות)

חברת הסטארט-אפ רוקאאוט (Rookout) הודיעה היום (ה') על גיוס 4.2 מיליון דולר בסבב סיד מהקרנות TLV Partners ו-Emerge. החברה מספקת טכנולוגיה לחברות העוסקות בפיתוח תוכנה, לפתרון מהיר של תקלות בסביבת הפרודקשן (גירסת התוכנה המופצת ללקוחות).

לדברי אור וייס, מייסד שותף ומנכ"ל החברה, סביבות הפיתוח והבדיקות, שמהן עובר הקוד לפרודקשן, אינן מאפשרות לזהות כל בעיה אפשרית, משום שסביבת הפרודקשן רצה על שרתים שונים ובהיקפים גדולים בהרבה מסביבות הפיתוח והבדיקות.

הבעיה שפותרת רוקאאוט נוגעת ליכולת של מפתחים לשאוב את הקוד מהפרודקשן לצורך ניתוח בעיות. בעוד שהיום מדובר על תהליך שאורך שעות רבות ומחייב כתיבת קוד, המערכת של החברה מאפשרת לאסוף במהירות וללא צורך בכתיבת קוד נוסף מקטעי מידע מסביבת הפרודקשן, ולבצע בהם אנליזות לקראת תיקון. המערכת אינה מאפשרת בשלב זה לבצע תיקונים ישירות לפרודקשן, כדי למנוע טעויות. בשיחה עם "גלובס" אמר וייס כי אף שנראה שמדובר ביישום מתבקש, מדובר בפיתוח מורכב שהמוסכמה לגביו היתה שאינו אפשרי.

על-פי הודעת החברה, "תיקון תקלות תוכנה ופיענוח בעיות בסביבת הפרודקשן כרוכים על-פי רוב בכתיבת קוד נוסף, בדיקתו, אישורו ופרישתו. לעתים קרובות מתגלה כי כל אלה טרם סיפקו את המידע הדרוש לפתרון התקלה. משום כך מתועלים משאבים רבים ממחלקת הפיתוח על-מנת לבחון את המידע שנאסף ולפתור תקלות.

"רוקאאוט חוסכת זמן רב לצוותי פיתוח בכך שהיא מאפשרת להם להציב 'חוקים' אד-הוק בתוך סביבת הפרודקשן שלהם. חוקים אלה פועלים כמו ׳נקודות-עצירה׳ שאינן עוצרות את הקודֿ, ומאפשרים לאסוף את המידע הדרוש גם אם לא הוגדרה מבעוד מועד הוראה לאיסופו. האפליקציה ממשיכה לרוץ כסדרה, בעוד המידע נאסף ומוזרם מיידית לכל יעד שהוא, דוגמת מערכות התראה, ניטור, לוגינג ומערכות ניתוח מידע. ניתן לצפות במידע גם במערכת של רוקאאוט עצמה". 

רוקאאוט, המעסיקה 14 עובדים בתל-אביב, השלימה את הגיוס בדצמבר האחרון, ומאז צברה כמה עשרות לקוחות, סטארט-אפים וחברות גדולות, בעיקר בישראל אך גם בארה"ב. וייס הקים את החברה עם חברו לירן חיימוביץ', המשמש כ-CTO, אותו הכיר כששירתו יחד ב-8200 לפני כעשור. במחצית הראשונה של 2017 עסקו השניים בתשאול לקוחות פוטנציאליים, ובמחצית השנייה של השנה, עוד טרם הגיוס, פיתחו את הגירסה הראשונה של הטכנולוגיה. לדברי וייס, סגירת הגיוס עצמו ארכה שבועיים, לאור כימיה טובה עם המשקיעים.

לדברי רונה שגב מ-TLV Partners, "כאשר פגשנו את המייסדים של רוקאאוט התרשמנו עמוקות מהחזון והעומק של המוצר שלהם", אומרת שגב, "המעבר ל׳מיקרו-סרוויסס׳ בשילוב עם הצמיחה של טכנולוגיית הקונטיינרים ו- serverless מייצרים הזדמנויות ואתגרים חדשים. על רקע זה, רוקאאוט מציגה גישה חדשה לחלוטין לאיסוף מידע".

דובי אולך מ-Emerge אמר כי היכולת של החברה "לאסוף בדיוק את המידע הדרוש כשהוא דרוש, פותחת אופק חדש בפני חברות לעשות שימוש במידע שלהן, ובכלל זה להתמודד עם אתגרי פתרון תקלות בפלטפורמות השונות".