חברת החשמל | בלעדי

פורום יצרני החשמל הפרטיים יוצאים למתקפה נגד כחלון

הפורום פועל במספר מישורים, לרבות עתירות לבג"ץ וקמפיינים פרסומיים ברדיו כנגד הרפורמה המוצעת • בפניה לראש הממשלה ציינו: "תושבי ישראל ימשיכו להיות שבויים של מונופול החשמל הממשלתי"

חברת החשמל / צילום: שאטרסטוק
חברת החשמל / צילום: שאטרסטוק

בעוד צוותי המו"מ עושים את מרב המאמצים כדי להספיק להגיע להסכם הרפורמה במשק החשמל עד אמצע מאי - המועד אותו הקציב לצדדים ראש הממשלה,  בנימין נתניהו, בפורום יצרני החשמל הפרטיים לא חוסכים באמצעים כדי לעצור את הרפורמה.

לאחר הפניה המתוקשרת לראש הממשלה בשבוע שעבר, שתי עתירות לבג"ץ שהוגשו בעבר וקמפיין ברדיו, הפורום מתעתד להשיק היום קמפיין פרסומי חדש תחת הכותרת "כחלון מקדם כאילו רפורמה במשק החשמל". "מי שקידם את הרפורמה בסלולר שכח את הציבור ברפורמת משק החשמל", נכתב במודעה פרסומית.

מסר הקמפיין הוא דומה למה שהשמיעו חברי הפורום גם בעבר, לפיו במתווה הרפורמה הנוכחי הציבור ישלם מיליארדים מבלי לקבל בתמורה תחרות והוזלת מחירים. לטענת חברי הפורום, "רפורמה אמיתית במשק החשמל תאפשר ליצרנים פרטיים להתחרות בחברת החשמל ולהציע לצרכנים חשמל במחיר מוזל ובשירות טוב יותר. עדין לא מאוחר לשנות ולתקן. הציבור רוצה תחרות ורוצה הוזלת מחירים. אם שר האוצר יתעקש, ההסתדרות לא תוכל להתנגד לרפורמה אמיתית שתפתח תחרות שתשרת את הציבור".

בניגוד לטענות הפורום, גורמים המקורבים לרשות החשמל טוענים כי הרפורמה דווקא תאפשר את פתיחת תחומי החלוקה והאספקה לתחרות. משמעות הדבר היא שבעתיד, מאות אלפי לקוחות פרטיים יוכלו לבחור בין ספקי החשמל. יודגש כי פרטים אלה, כלומר איך ייראה משק החשמל לאחר יישום הרפורמה, טרם סוכמו ונידונים בימים אלה על ידי הצוותים האחראים על הנושא.

נזכיר כי בשבוע שעבר פנו חברי הפורום אל ראש הממשלה טענה כי המתווה הנוכחי של הרפורמה "על אף תשלום כספי ציבור בסך מיליארדי שקלים... התחרות לא תיפתח, מחיר החשמל לא יוזל ותושבי ישראל ימשיכו להיות שבויים של מונופול החשמל הממשלתי גם בעשורים הקרובים ללא יכולת בחירה אמתית של ספק החשמל המועדף עליהם".

נזכיר עוד כי הפורום הוא צד לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד עובדי חברת החשמל. במידה וצוותים יספיקו להגיע להסכם על הרפורמה במשק החשמל תוך שלושה שבועות שנותרו, המדינה תמשוך את העתירה, ואולם הפורום צפוי לסרב לעשות זאת.