דווקא כשמחירי הסלולר יורדים: שימו לב גם לאותיות הקטנות

לאור התחרות המתעוררת בשוק הסלולר, מומלץ לכל הצרכנים לערוך בדק-בית - ובמקרה שאתם משלמים לחבילת הכול כלול מחיר שהוא גבוה מ-30-40 שקל, כדאי לרענן ולבחון מה מוצע בשוק • לצד המחיר, הנה כמה "אותיות קטנות" שכדאי לשים אליהן לב

סלולרי / צילום: שאטרסטוק
סלולרי / צילום: שאטרסטוק

בתחרות כמו בתחרות, מי שמרוויח הוא הצרכן. במילים אחרות, מוטב לכל צרכני הסלולר לערוך בדק-בית - ובמקרה שאתם משלמים לחבילת הכול כלול מחיר שהוא גבוה מ-30-40 שקל, כדאי לרענן ולבחון מה מוצע בשוק לאור התחרות בשוק שהתעוררה לאחרונה מחדש.

לצד המחיר, כדאי לשים לב לאותיות קטנות ובינונית ולחשיבותן:

חבילה קבוצתית

מרבית ספקיות הסלולר מציעות הנחות למצרפים שני מנויים ויותר או במסגרות משולבות, כך למשל בסלקום עם מסלול הקוואטרו הכולל טלוויזיה, אינטרנט וטלפון (חבילה כזו עולה 33 שקל עם נפח של 10 ג'יגה). בהוט מובייל מנוי בחבילה ישלם 39 שקל, ושני מנויים ישלמו 35 שקל כל אחד. פרטנר מציעה שורת מבצעים לשני מנויים ויותר, וגם בפלאפון יש הנחות של 5-10 שקלים לכמה מנויים המצטרפים בחבילה.

מי צריך 100 ג'יגה?

בשנתיים האחרונות צריכת הדאטה בסלולר יותר מהכפילה את עצמה: אנחנו צורכים הרבה יותר מהמידע והתכנים שלנו בסלולר, כך שהצריכה הממוצעת עומדת על 7-10 ג'יגה בחודש ללקוח. משתמש שצורך וידאו באופן קבוע יכול להגיע לצריכה של 30-50 ג'יגה בחודש.

עם זאת, נפחי הגלישה בחבילות כאמור עולים בהתמדה: באתר השוואת המחירים kamaze.co.il מזכירים כי כמעט לכל הספקיות יש חבילות הכוללות נפח גלישה של 100 ג'יגה. איזה דאטה אפשר לצרוך בנפח גלישה כזה? לפי אתר כמהזה, מדובר בנפח שמספיק לצפייה בווידאו במשך 14 שעות ביום (או 4.6 שעות באיכות HD) או לצפות בווידאו במשך 7 שעות, להאזין למוזיקה במשך 24 שעות ביממה, ויישאר עוד נפח גלישה שיספיק ל-8 שעות ניווט. בכל מקרה, לפני בחירת חבילה מומלץ לבדוק מהם היקפי הצריכה שלכם.

תוקף ההסכם

We4g יצאה במסלול ללא מגבלת זמן, אולם בקרב מרבית הספקיות המחיר המוזל מוגבל לשנה-שנתיים. בתום התקופה המחיר מזנק ולעתים לסכום כפול או משולש. בגולן טלקום, למשל, מחיר החבילה ב-29 שקל כיום תזנק ל-95 שקל אחרי שנתיים.

עלויות נלוות

כמעט כל החברות גובות סכום נוסף של כמה עשרות שקלים עבור כרטיס סים, דמי התחברות וגם דמי מעבר ללקוחות קיימים, סכום שמגיע גם ל-100 שקל למשל בסלקום ול-50-150 שקל בוואלה מובייל מבית פלאפון.

בנוסף, יש חבילות שכוללות שירותים נוספים שייתכן שאינכם צריכים ותשלמו עבורם סתם - הוט מובייל למשל מציעה חיבור לגלישה באמצעות הוט נט ב-10 שקלים לחודש כברירת מחדל בחבילה. בתקנות סלקום מצוין כי החברה גובה 20 שקל לשירות תעריפים מוזלים בחו"ל, כשמי שלא מעוניין בשירות צריך יהיה להודיע בטווח של 14 ימים. כדאי לבדוק מראש שההסכם לא כולל עזים מיותרות.

מה עוד?

בפרטנר וב-012 מובייל החבילות כוללות מנוי לאפל מיוזיק לחצי שנה (ובכ-20 שקל לאחר מכן). פלאפון מציעה את "החבילה המושלמת" (ב-60 שקל לחודש) שמעבר לנפח גלישה של 30 ג'יגה כוללת גלישה חופשית באפליקציות פופולרית (כך שהן לא זוללות מנפח הגלישה בחבילה). חלק מהספקיות דוגמת הוט מובייל או סלקום מציעות גם שיחות לחו"ל במסגרת החבילה - סוכרייה נחמדה ששווה לשקלל בקבלת ההחלטות לפני ניוד.