אפל רומזת שתייצר בעצמה את המודם של האייפון

עפ"י דיווח באתר Cult of Mac, אפל פרסמה הצעת עבודה (שנמחקה בהמשך), ממנה ניתן להסיק כי מי שיקבל את התפקיד החדש יידרש לסייע בעיצוב המודם עם קישורית לדור החמישי של האייפון

apple / צילום: שאטרסטוק
apple / צילום: שאטרסטוק

חברת אפל  פרסמה ומחקה הצעת עבודה שמרמזת כי ברצונה לייצר בעצמה את המודם המובנה במכשירי האייפון - כך מדווח האתר Cult of Mac. מההצעה אפשר להסיק כי אפל מתכננת להפסיק או לצמצם את רכישת השבבים האלחוטיים מהיצרנית קוואלקום, שעמה היא נמצאת בקרב משפטי מתמשך, ואף להפסיק או לצמצם את ההתקשרות עם אינטל.

במודעה שהתפרסמה באתר אפל נכתב כי החברה מחפשת עובד שיהיה "במרכזה של קבוצת עיצוב סיליקון" (silicon design group), מהנדס בתחום עיצוב מעגלים משולבים של גלים מילימטריים (millimeter-wave IC design engineer).

עוד נדרש המועמד להיות בעל תואר דוקטורט ושורת כישורים ותחומי אחריות, שמהם ניתן להסיק כי תפקידו יהיה לסייע בעיצוב הדור הבא של מודמים מובנים עם קישוריות הדור החמישי לאייפון. בנוסף, במודעה צוין כי המשרה תכלול עבודה עם "מוצרים פונקציונליים שיגיעו למאות מיליוני לקוחות", פרט שמרמז כי מדובר באייפונים מאחר שאפל לא מייצרת כרגע שום קו מוצרים אחר בכמות כזו.

לפי ביזנס אינסיידר, אפל בוחנת את טכנולוגיית הגלים המילימטריים מאז מאי 2017 לפחות. זוהי אחת הטכנולוגיות שירכיבו את סטנדרט הדור החמישי. ייתכן כמובן גם שמשמעות המודעה היא להעסיק אדם שיעבוד יחד עם אינטל כדי לפתח את השבבים האלחוטיים, אך מחיקת המודעה מעלה ספקות שבכך מדובר.

מוקדם יותר החודש, בלומברג דיווחה שאפל מתכננת להפסיק לשלב במחשבי מק שבבים של אינטל ולהתחיל לייצר את השבבים עבורם בעצמה ב-2020, כחלק מתכנית גדולה יותר לשלוט בטכנולוגיות שמאחורי מוצריה ולהפסיק את שיתוף הפעולה עם רבות מהיצרניות של רכיביהם.