הג'וב החדש של אורי יוגב: מקים ארגון לקידום תחבורה חכמה

מנהל רשות החברות לשעבר מקים ביחד עם אסף חרל"פ את ארגון פיוצ'ר מוביליטי ישראל, במטרה להפוך את ישראל ל"מובילה עולמית במהפכת התחבורה החכמה"

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

הקריירה החדשה של אורי יוגב: מנהל רשות החברות לשעבר מקים ביחד עם אסף חרל"פ ארגון פיוצ׳ר מוביליטי ישראל (Future Mobility IL), במטרה להפוך את ישראל ל"מובילה עולמית במהפכת התחבורה החכמה". כך הודיעו היום (ג') השניים. מדובר בארגון שיפעל כחברה ללא מטרות רווח ויעסוק במחקר, ייעוץ והטמעה של התהליכים בתחום התחבורה.

המטרות של הארגון שאפתניות ביותר בהינתן המצב העגום כיום בכבישי ישראל, כך הארגון מקווה להביא לירידה בכמות הפקקים, להפחית במספר תאונות הדרכים ונזקיהן, להקטין פליטת מזהמים ולהוזיל בהוצאות התחבורה של אזרחי ישראל.

על-פי ההודעה של השניים, הארגון יפעל כגורם "גג", שיאגד את כל מחזיקי העניין הרלבנטים בתחום התחבורה (הציבור, מוסדות מחקר, חברות טכנולוגיה ותשתית, יצרנים, יבואנים, משקיעים ועוד) במטרה "לבצע בחינה מקיפה של מגוון אפשרויות לקידום והטמעה של התחבורה החכמה בישראל".

יוגב ישמש כיו"ר הדירקטוריון

אחת המטרות של הארגון הוא זיהוי החסמים המונעים את יישום והטמעת החדשנות בתחום. על בסיס איסוף המידע והתובנות של הארגון, פיוצ׳ר מוביליטי ייעץ למקבלי ההחלטות בממשלה ובשלטון המקומי וכן ילווה אותם בתהליכים של שינוי הרגולציה.

לטענת יוגב וחרל"פ, בטווח הקצר יפעל הארגון להסטה של משאבים ותקציבים ממשלתיים, לצורך תימרוץ שחקני הטכנולוגיה והשחקנים הציבוריים ביישום והטמעת חדשנות בתחומן. בטווח הבינוני הארגון יסייע בגיבוש מדיניות כוללת, ביצוע החלטות הממשלה השונות והעלאת הידע והמודעות להתפתחות יישום המהפכה בעולם.

לדברי יוגב, שכיהן במשך ארבע השנים האחרונות כמנהל רשות החברות הממשלתיות, ״ישראל סובלת יום-יום מפקקים ותאונות שמשפיעים על איכות החיים של כל אזרח, אבל גם על הפריון, הצמיחה והתוצר של כולנו כמדינה. מטרתנו היא לסייע לממשלה להפוך את ישראל למובילה עולמית גם בהטמעה ויישום של מהפכת התחבורה, לתועלת הציבור בישראל״.

פעילות פיוצ׳ר מוביליטי תמומן בשנים הראשונות מתמיכת גופים מהמגזרים הפרטי והשלישי ובהמשך, מקרנות פילנטרופיות וממתן שירותים לגופים שונים - "יש לנו כבר כמה התחייבויות", סיפר חרל"פ בשיחה עם "גלובס". ״אנחנו בתחילתה של המהפכה התעשייתית המשמעותית ביותר בדורנו. כל מה שאנחנו יודעים על תחבורה, רכבים ותשתיות הולך להשתנות דרמטית בשנים הקרובות. אנחנו בצומת היסטורי - או שלוקחים עמדת מובילות או שנשארים מאחור״.

הארגון יפעיל באופן קבוע ועדות מקצועיות בהתאם ל-6 המגמות המרכזיות, שלתפיסת הארגון קיים צורך לטפל בהן בתחום התחבורה החכמה: אוטונומיות, קישוריות וסייבר, חישמול, שיתופיות, תשתיות והסעת המונים.

כיו״ר דירקטוריון הארגון ישמש יוגב עצמו, ועל חברי הדירקטוריון יימנו אנשי מקצוע ומומחים מהתחום ומתחומים משיקים, ביניהם: כרמלה אבנר, סמנכ"לית תפעול ומערכות מידע בשטראוס מים ולשעבר, הממונה על מטה התקשוב הממשלתי; הלה אורן, מנכ״לית קרן תל-אביב לפיתוח; נורית ברמן, מייסדת ויו״ר חברת ״עמדה״ לייעוץ בתהליכי ניהול ופיתוח קריירה לבכירים; רונית בן בסט, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-Team8 מיסודם של מפקדי 8200 לשעבר ;מייק גרנוף, בעל ניסיון רב בתחום המוביליטי ומייסד קרן מניב מוביליטי (Maniv Mobility); בועז ממו, מנכ"ל דרייב ומנכ"ל ומייסד לשעבר של אקומושיין; רענן סעד, מאנשי השיווק והפרסום הבכירים בישראל ולשעבר משנה למנכ״ל ביטוח ישיר; ובועז צפריר, מומחה לענייני תחבורה, מנכ״ל ממן ולשעבר מנכ״ל רכבת ישראל.