הוט ו-yes ייאלצו לפתוח את המשחק המרכזי בליגה האנגלית?

רכישת הליגה האיטלקית ע"י one עבור ערוץ שישודר כרגע רק בפרטנר, יצרה פלונטר רגולטורי שעשוי להוביל לכך שהמשחק המרכזי מהליגה אנגלית, שמשודר בצ'רלטון, ייפתח לכלל צופי הוט ו-yes ■ עפ"י כללי הרגולציה, 2 מבין 3 המשחקים המרכזיים בליגות באירופה חייבים להיות מועברים בערוץ שנכלל בחבילת הבסיס

צ'לסי / צילום: רויטרס
צ'לסי / צילום: רויטרס

ההודעה שפרסם אתמול (ד') ערוץ one, בה הודיע על רכישת משחקי הליגה האיטלקית, שעד כה שודרו בערוצים של צ'רלטון ו-RGE (ספורט 5), יוצרת מצב רגולטורי מעניין. נכון לעכשיו משחקי הליגה האיטלקית, אחת מ-3 הליגות הבכירות באירופה, יועברו רק ללקוחות פרטנר TV בערוץ חדש שייקרא one2.

ככל הידוע, הוט ו-yes - שתי החברות הגדולות והוותיקות, שהן גם היחידות שכפופות לפיקוח הרגולטורי של מועצת הכבלים והלוויין - לא הגיעו לסיכום על רכישת הערוץ, וככל הנראה בשלב זה הן אינן נלהבות לבצע את הרכישה.

אלא שעל-פי כללי הרגולציה של מועצת הכבלים והלוויין, המשחק המרכזי בשתיים משלוש הליגות האירופיות הבכירות חייב להיות משודר בערוץ שנכלל בחבילת הבסיס. עד כה היו אלה המשחקים המרכזי מהליגה הספרדית, שמשודרים בערוץ one הנוכחי שנכלל בחבילה; והמשחק המרכזי מהליגה האיטלקית, ששודר בערוץ ספורט 5 שנכלל אף הוא בחבילה הבסיסית.

אם המשחק המרכזי מהליגה האיטלקית לא יועבר עוד בהוט ו-ב-yes, הן יידרשו לפתוח לצפיית כלל הצופים שלהן את המשחק המרכזי מהליגה האנגלית, שכיום מועבר בערוצי צ'רלטון (ספורט 1-4), ערוצי פרימיום שפתוחים רק ללקוחות שמשלמים במיוחד עבורם.

אתמול, כאמור, הודיע ערוץ one, שנמצא בשליטת מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס (51%) כי רכש את זכויות השידור של הסרייה A, הליגה האיטלקית הבכירה, למשך 3 שנים, תמורת סכום שהוערך על-ידי גורמים בשוק בכ-2 מיליון אירו לעונה. עבור הערוץ שכבר מחזיק כאמור בזכויות השידור של הליגה הספרדית עד 2020, מדובר בצעד משמעותי.

מהוט ומ-yes טרם התקבלה תגובה.