העלאה שלישית בשבוע: הריבית בארגנטינה כבר הגיעה ל-40%

ביסיון לתמוך במטבע המקומי החבוט, הפסו, העלה הבנק המרכזי את הריבית במדינה שלוש פעמים - מ-27.25% ל-40%

מאוריסיו מאקרי / צילום: רויטרס
מאוריסיו מאקרי / צילום: רויטרס

הבנק המרכזי של ארגנטינה הדהים היום (ו') את השווקים והעלה את שיעור הריבית שלו ל-40%, במהלך שנועד לתת דחיפה לפסו החבוט, על רקע גל המכירות במטבעות של שווקים מתעוררים. 

הפסו זינק ב-5% כמעט במסחר המוקדם, לשער של 21.17 פסו לדולר, לאחר העלאת הריבית - השלישית במספר בתוך שבוע - אולם נאבק לשמור על המחיר הזה. 

המטבע מצוי עדיין בירידה של 15% מול הדולר מתחילת השנה, והוא הגיע לשפל של 22.25 לדולר אתמול, לאחר ששיעור הריבית על הלוואות הועלה ב-300 נקודות בסיס. 

הטלטלה הזו היא מבחן השוק המשמעותי הראשון של האג'נדה הרפורמיסטית של הנשיא מאוריסיו מאקרי מאז שעלה לשלטון לפני שנתיים וחצי, אז הבטיח לבוחרים כי יהפוך את ארגנטינה ל"מדינה נורמלית", התחייבות שזכתה לתשואות מצד משקיעים וגם מצד רוב הארגנטינאים. 

מאקרי עדיין נהנה מתמיכה של כ-50% בסקרים, למרות השקתה של רפורמה כלכלית קשוחה שנועדה לשים קץ לעיוותים כלכליים שנותר מעשור ויותר של שלטון שמאלני ומדיניות כלכלית לא אחראית תחת שלטונם של הנשיאים נסטור וכריסטינה קירשנר. 

השבוע זינק שיעור הריבית על הלוואות הארגנטינית מ-27.25% ל-40%, בניסיון של הבנק המרכזי להפיח חיים בפסו, לאחר שכבר הוציא 5 מיליארד דולר של יתרות מט"ח.