דודי אמסלם הודיע כי לא יתמודד על ראשות עיריית ירושלים

זאב אלקין ציין כי החליט שהוא מעוניין להתמודד על ראשות עיר הבירה, אך עליו לעבור עדיין את השלב של החלטת הוועדה המוניצפלית של הליכוד ולקבל את תמיכת ראש הממשל

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת

יו" ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם הודיע הבוקר (ג') בראיון ברדיו דרום כי לא יתמודד בבחירות על ראשות עיריית ירושלים. השר זאב אלקין, המועמד הבכיר הנוסף מטעם הליכוד, ציין הבוקר בראיון בגלי צהל כי החליט שהוא מעוניין להתמודד וכך אמר אתמול לחברי סיעתו בליכוד, אך עליו לעבור עדיין את השלב של החלטת הוועדה המוניצפלית של הליכוד ולקבל את תמיכת ראש הממשלה. הודיע אמסלם על החלטתו בישיבת הסיעה של הליכוד אתמול.

נתניהו טרם קיבל החלטה בעניין. אחד הדברים שנמצאים על הפרק הוא שאיפתו של אלקין להישאר גם כשר חבר הקבינט, אך לא ברור אם הנושא הזה יקודם על ידי הליכוד.

אלקין אינו מתגורר בירושלים, אלא בכפר אלדד. כדי להתמודד על ראשות העיר עליו להעביר את כתובת מגוריו, ככל הנראה לכתובת בה מתגורר אביו בנווה יעקב. יחד עם זאת, יש לאלקין גם ילדים בגילאי בית ספר והוא יצטרך לבחור מקום מגורים ובתי ספר למשפחה. יצוין שעל פי החוק, כיום שר לענייני ירושלים או השר להגנת הסביבה אינם חלק מבעלי התפקידים בקבינט לפי חוק הממשלה וכדי להתקדם עם המהלך האמור, יהיה צורך בתיקון חוק יסוד הממשלה וחוק הממשלה.

המתמודד המוביל הנוסף על ראשות העיר הוא משה ליאון הזוכה לתמיכה של שר הבטחון אביגדור ליברמן ושר הפנים אריה דרעי. לפני מספר שבועות פורסם בכלי תקשורת חרדיים שנעשתה פניה אל מנהיגי הסיעות החרדיות שיסכימו לתמוך במועמד של ליברמן, וזאת בתמורה לפשרה בנושא חקיקת חוק הגיוס המתוקן. ליאון הוא חלק מן הצוות שמינה שר הביטחון ליברמן לתיקון חוק הגיוס. הסיעות החרדיות עשויות להכריע את הבחירות בירושלים בשל כוחם הרב בשיעורי ההשתתפות ושיעורם בעיר, אך הם טרם הודיעו במי יתמכו או אם יעמידו מועמד אחר מטעמם.

בנוסף מתמודד בירושלים גם היועץ המשפטי לשעבר של העירייה, עו״ד יוסי חביליו אשר עשוי לזכות לתמיכה של סרוגים בעיר. המתמודד הנוסף הוא עופר ברקוביץ, ראש סיעת התעוררות וסגן ראש העיר לשעבר. ברקוביץ וחביליו נאבקים גם על הקולות של החילוניים והשמאל בעיר.